Trasa Łazienkowska oraz jej nowo wybudowany fragment był testowany przez sześć wywrotek z piaskiem o łącznej masie 200 ton. Nowy wiadukt przechodził próby obciążeniowe. Jeśli wyniki tych testów będą pozytywne, już w styczniu 2023 roku pojawią się na tym odcinku pierwsi kierowcy.
Pomiary przeprowadzane przez drogowców polegały na testach statycznych i dynamicznych. Inżynierowie z czujnikami zegarowymi sprawdzali ugięcia wiaduktu, gdy w jednej chwili stoi na nim lub przemieszcza się sześć ciężarówek - masa każdego pojazdu to 32 tony. Wyniki pomiarów są konieczne, żeby nadzór budowlany mógł wydać dokument dopuszczający do użytkowania.
Trasa Łazienkowska ma nowy wiadukt o długości 400 metrów
Trasa Łazienkowska zyskała nowy wiadukt składający się z siedmiu trójprzęsłowych ramownic. Jego długość to 400 metrów, a szerokość 16 metrów. Drogowcy zakończyli już układanie krawężników oraz pierwszej, asfaltowej warstwy wiążącej o grubości 4,5 cm. Kolejnym krokiem będzie układanie warstwy ścieralnej o grubości 3,5 cm.
Nawierzchnia jest wykonana z mieszanki mineralno-asfaltowej BBTM, która redukuje hałas drogowy. Kolejnym krokiem będzie montowanie balustrad i barier energochłonnych. Warszawski ratusz informuje, że w najbliższym czasie pojawi się w tym miejscu oznakowanie.
Kolejnym krokiem będą prace na południowym wiadukcie. To oznacza, że nowy obiekt przejmie rolę starego fragmentu, gdy ten będzie w przebudowie. Na drodze zmieni się organizacja ruchu, a buspasy wrócą na zewnętrzną stronę wiaduktu. Dzięki temu w przyszłości będzie można przywrócić przystanek autobusowy Rozbrat.
Trasa Łazienkowska w remoncie od stycznia 2022, kiedy koniec?
Prace na tym odcinku rozpoczęły się pod koniec stycznia 2022 roku, a planowane zakończenie inwestycji nastąpi w połowie marca 2024 roku. Pięć dekad po wybudowaniu wiaduktów Trasy Łazienkowskiej wraz z pozostałą częścią trasy. Po ponad 40 latach eksploatacji specjaliści z Politechniki Warszawskiej wykonali ekspertyzę ich stanu. Zarekomendowano rozbiórkę i odbudowę wiaduktów od podstaw.
Nowe obiekty mają być znacznie trwalsze od poprzednich, zyskają nowoczesne oświetlenie oraz pochylnie poprawiające dostępność do trasy dla osób z ograniczeniami. Pojawią się również ciągi pieszo-rowerowe, których brakowało na starych wiaduktach. Miasto Stołeczne Warszawa zapłaci za całą inwestycję 87,5 mln zł.