To początek końca korkowego koszmaru wielu kierowców oraz mieszkańców podwarszawskich Janek, Raszyna i Sękocina - poinformowała rzeczniczka GDDKiA Urszula Nelken. Inwestycja ma zmniejszyć ruch na mocno obciążonych drogach krajowych nr 7 i 8 o 50 tysięcy pojazdów dziennie. Planowany termin podpisania umowy to listopad 2012 r.

Reklama

Jak poinformowała rzeczniczka, zamówienie obejmuje m.in. budowę odcinka drogi ekspresowej od węzła Opacz do węzła Paszków (na odcinkach Opacz - Janki Małe i Janki Małe - Paszków) wraz z odcinkiem drogi od węzła Janki Małe do skrzyżowania z drogą wojewódzką 721, budowę węzłów drogowych: Sokołowska, Janki Małe, Paszków, budowę miejsca kontroli pojazdów dla Inspekcji Transportu Drogowego czy Miejsca Obsługi Podróżnych. Zamówienie obejmuje także budowę niezbędnych obiektów inżynieryjnych.

Raszyn - Janki to droga krajowa, na której drogi krajowe nr 8 i 7 tworzą wspólny wjazd do Warszawy. To jeden z najbardziej obciążonych odcinków drogowych w Polsce - średnie natężenie dobowe na tej drodze wynosi 61 240 pojazdów. Dzięki nowej drodze, w Alei Krakowskiej na odcinku od ul. Łopuszańskiej do Raszyna ruch spadnie o około 25 tysięcy pojazdów na dobę, a w roku 2025 nawet o 50 tysięcy pojazdów na dobę. Gdyby droga nie powstała, już w 2025 roku Aleją Krakowską dziennie przejeżdżałyby średnio 92 tysiące pojazdów - poinformowała rzeczniczka.