To początek końca korkowego koszmaru wielu kierowców oraz mieszkańców podwarszawskich Janek, Raszyna i Sękocina - poinformowała rzeczniczka GDDKiA Urszula Nelken. Inwestycja ma zmniejszyć ruch na mocno obciążonych drogach krajowych nr 7 i 8 o 50 tysięcy pojazdów dziennie. Planowany termin podpisania umowy to listopad 2012 r.
Jak poinformowała rzeczniczka, zamówienie obejmuje m.in. budowę odcinka drogi ekspresowej od węzła Opacz do węzła Paszków (na odcinkach Opacz - Janki Małe i Janki Małe - Paszków) wraz z odcinkiem drogi od węzła Janki Małe do skrzyżowania z drogą wojewódzką 721, budowę węzłów drogowych: Sokołowska, Janki Małe, Paszków, budowę miejsca kontroli pojazdów dla Inspekcji Transportu Drogowego czy Miejsca Obsługi Podróżnych. Zamówienie obejmuje także budowę niezbędnych obiektów inżynieryjnych.
Raszyn - Janki to droga krajowa, na której drogi krajowe nr 8 i 7 tworzą wspólny wjazd do Warszawy. To jeden z najbardziej obciążonych odcinków drogowych w Polsce - średnie natężenie dobowe na tej drodze wynosi 61 240 pojazdów. Dzięki nowej drodze, w Alei Krakowskiej na odcinku od ul. Łopuszańskiej do Raszyna ruch spadnie o około 25 tysięcy pojazdów na dobę, a w roku 2025 nawet o 50 tysięcy pojazdów na dobę. Gdyby droga nie powstała, już w 2025 roku Aleją Krakowską dziennie przejeżdżałyby średnio 92 tysiące pojazdów - poinformowała rzeczniczka.