I tak np. auto posiada drzwi unoszone do góry. Rozwiązanie to jest szczególnie atrakcyjne w przypadku samochodów typu limuzyna, gdyż nie tylko ułatwia dostęp do wnętrza, ale czyni je większym i lepiej zagospodarowanym.
Bagażnik nie ma klasycznie unoszonej klapy. Zamiast tego po dotknięciu emblematu firmowego na pasie tylnym wysuwa się szuflada, odsłaniając dostęp do mającego 470 litrów kufra.
Inżynierowie Mercedesa nie ukrywają, że według nich najprawdopodobniejszym źródłem napędu przyszłości będą ogniwa paliwowe. Model F125! ma napęd wykorzystujący właśnie takie ogniwa. Do auta tankowany jest wodór, który w wyniku procesów chemicznych łączy się z tlenem z powietrza, w efekcie czego powstaje prąd elektryczny i woda. Prąd ten magazynowany w akumulatorach służy do zasilania silników elektrycznych. Zasięg takiego pojazdu wynosi do 1000 km.
Nowoczesnym rozwiązaniem jest także system napędu. W F125! zastosowano cztery silniki elektryczne (rozwiązanie podobne jak w SLS AMG E-Cell), napędzające indywidualnie każde koło, a nad rozdziałem momentu napędowego i zagwarantowaniem poprawności napędu na cztery koła czuwa system e4Matic.
Otwarcie drzwi w tym aucie następuje poprzez dotknięcie znaczka samochodu z uchylonymi drzwiami na bocznej tylnej szybce. Po wejściu do środka i zapięciu pasów (zapięcie pasów jest istotne ze względu na umieszczony na nich mikrofon) komendami głosowymi wybieramy: żądaną muzykę, ustawienie nawigacji, a nawet dyktujemy maile.
Ponadto, w modelu zainstalowano ekran 17-calowy, który pozwala na oglądanie filmów, czy przeglądanie zdjęć, a ich zmiana następuje nie pilotem, ale poprzez sterowania ruchami ręki.