I tak np. auto posiada drzwi unoszone do góry. Rozwiązanie to jest szczególnie atrakcyjne w przypadku samochodów typu limuzyna, gdyż nie tylko ułatwia dostęp do wnętrza, ale czyni je większym i lepiej zagospodarowanym.

Reklama

Bagażnik nie ma klasycznie unoszonej klapy. Zamiast tego po dotknięciu emblematu firmowego na pasie tylnym wysuwa się szuflada, odsłaniając dostęp do mającego 470 litrów kufra.

Inne / Daimler AG - Global Communicatio

Inżynierowie Mercedesa nie ukrywają, że według nich najprawdopodobniejszym źródłem napędu przyszłości będą ogniwa paliwowe. Model F125! ma napęd wykorzystujący właśnie takie ogniwa. Do auta tankowany jest wodór, który w wyniku procesów chemicznych łączy się z tlenem z powietrza, w efekcie czego powstaje prąd elektryczny i woda. Prąd ten magazynowany w akumulatorach służy do zasilania silników elektrycznych. Zasięg takiego pojazdu wynosi do 1000 km.

Nowoczesnym rozwiązaniem jest także system napędu. W F125! zastosowano cztery silniki elektryczne (rozwiązanie podobne jak w SLS AMG E-Cell), napędzające indywidualnie każde koło, a nad rozdziałem momentu napędowego i zagwarantowaniem poprawności napędu na cztery koła czuwa system e4Matic.

Otwarcie drzwi w tym aucie następuje poprzez dotknięcie znaczka samochodu z uchylonymi drzwiami na bocznej tylnej szybce. Po wejściu do środka i zapięciu pasów (zapięcie pasów jest istotne ze względu na umieszczony na nich mikrofon) komendami głosowymi wybieramy: żądaną muzykę, ustawienie nawigacji, a nawet dyktujemy maile.

Ponadto, w modelu zainstalowano ekran 17-calowy, który pozwala na oglądanie filmów, czy przeglądanie zdjęć, a ich zmiana następuje nie pilotem, ale poprzez sterowania ruchami ręki.