Audi A1, Audi A8, BMW 5, BMW X3, Jaguar XJ, Jeep Grand Cherokee, Mercedes SLS AMG, Nissan Leaf, Porsche Cayenne i Volvo S60/ V60 to finałowa dziesiątka nominowanych do prestiżowych wyróżnień "World Car of the Year" - WCOTY (Światowy samochód roku) znanej organizacji World Car Awards.
Znamy też listę finałową samochodów z wykopem… "World Performance Car" zostanie wybrany spośród tej dziesiątki - Aston Martin Rapide, Audi RS 5 Coupe, Cadillac CTS-V Coupe, Ferrari 458 Italia, Lamborghini Gallardo Superleggera, Mercedes S63/CL 63 AMG, Mercedes SLS AMG, Porsche 911 GT2RS, Porsche 911 Turbo I Renault Megane III RS.
Jury zdecyduje też które auto jest najbardziej ekologiczne – do wyboru mają takie pojazdy jak - BMW 320d Efficient Dynamics Edition, Chevrolet Volt, Hyundai Sonata Hybrid, Mercedes klasy B F-Cell, Nissan LEAF i smart electric drive.
Statuetka za urodę "World Car Design of the Year" (Światowy design roku) trafi do któregoś z tych aut - Alfa Romeo Giulietta, Aston Martin Rapide, Audi A7, Citroen DS3, Ferrari 458, Honda CR-Z, Kia Sportage i Nissan Juke.
Listy pojazdów-finalistów ustalone zostały w tajnym głosowaniu przez jury 66 dziennikarzy motoryzacyjnych z całego świata w oparciu o indywidualne opinie zebrane po szeregu testów. Członkowie jury pochodzą z Azji, Europy (także z Polski), Ameryki Północnej, Ameryki Południowej oraz innych części globu i cieszą się w swych regionach ustaloną, bardzo wysoką pozycją zawodową.
Co o kandydatach sądzi polski juror? "We wszystkich konkursach motoryzacyjnych na świecie daje się ostatnio obserwować skłonność do ulegania propagandzie raczej niż miłości do techniki i mechaniki oraz stylistyki. Mam jednak nadzieję, że jurorzy WCYA (World Car of the Year Award) będą myśleć wyłącznie kategoriami motoryzacyjnymi, i że zaszczytny tytuł najlepszego samochodu na świecie w roku 2011 przypadnie prawdziwie imponującej konstrukcji – a nie ideologii. A stawka - trzeba przyznać - jest znakomita. Obejmuje iście epickie pojazdy (jak Mercedes SLS, Audi A8 czy Jaguar i BMW 5), ale też takie, na które rzeczywiście świat fanów motoryzacji czekał z zapartym tchem (jak Jeep Grand Cherokee czy Volvo S/V60). Jest w czym wybierać!” - powiedział dziennikowi.pl Maciej Pertyński, redaktor magazynu "Auto Moto" i tygodnika "Motor".
"Jeśli chodzi o pozostałe konkursy, rywalizacja jest chyba jeszcze bardziej zażarta, a jurorzy będą mieli twardy orzech do zgryzienia. Wśród aut kandydujących do tytułu Światowego Sportowego Samochodu Roku w półfinale wylądowały pojazdy, z których każdy – bez najmniejszej przesady – zasługuje na taki rodzaj uznania. Kandydaci do tytułu Światowego Designu Samochodowego Roku są absolutnie wyjątkowi pod każdym względem i budzą ogromne emocje swym wyglądem. Bardzo ciekawie jest w stawce kandydatów do tytułu Światowego Zielonego Samochodu Roku – mamy tu aż trzy auta elektryczne, jedno hybrydowe, jedno z ogniwem paliwowo-elektrycznym i jedno w pełni konwencjonalne, za to zapewniające gigantyczne oszczędności paliwa i energii w każdej dziedzinie "życia" samochodu. Już sam proces kalkulowania rzeczywistych kosztów nabycia, użytkowania i recyklingu wszystkich kandydatów będzie pasjonujący, a cóż dopiero rachowanie ich ekologiczności!" - zaznaczył Pertyński.
Zwycięzców rywalizacji w poszczególnych kategoriach poznamy 21 kwietnia 2011 roku w czasie salonu samochodowego w Nowym Jorku. Wtedy okaże się, które auto jest najlepsze na świecie.