Koncepty wystawiane będą w ramach programu Hondy "Droga do zerowej emisji" ukazującego obecne rozwiązania techniczne stosowane w pojazdach hybrydowych obok przyszłościowych samochodów typu plug-in oraz konstrukcji napędzanych ogniwami paliwowymi, takich jak FCX Clarity.
Honda EV Concept jest zapowiedzią kierunku rozwoju oraz stylistyki seryjnego pojazdu elektrycznego, który pojawi się w USA i Japonii w 2012 roku. Zupełnie nowa platforma dla pojazdu hybrydowego typu plug-in zwiastuje następną generację dwusilnikowych, hybrydowych układów napędowych Hondy, których debiut przewidziano również na 2012 rok.
Jak zapewniają inżynierowie Honda EV Concept ma spełniać codzienne potrzeby mieszkańca miasta i oferować praktyczne, pięcioosobowe wnętrze znane z popularnego hatchbacka Honda Fit (w Europie Honda Jazz).
Zasięg modelu Honda EV wynosić będzie mniej więcej 160 km w miejskim cyklu pomiarowym US EPA LA4 (lub 112 km po uwzględnieniu EPA). Dystans ten można wydłużyć dzięki wykorzystaniu, elektrycznego systemu napędowego E-Drive, który zaadaptowano z hybrydowego, sportowego modelu Honda CR-Z. Oprócz systemu E-Drive, w modelu EV znajdziemy szereg rozwiązań pomagających kierowcy zachować styl jazdy zwiększający zasięg i wydajność akumulatorów.
Oprócz pojazdu Honda EV Concept, na ekspozycji przygotowanej przez firmę Honda można będzie obejrzeć również prototyp stanowiska do ładowania pojazdów elektrycznych.
W Szwajcarii Honda pokaże również zupełnie nową platformę dla samochodu hybrydowego typu plug-in. Zaprezentuje ona dwusilnikowy, hybrydowy układ napędowy nowej generacji. Zamontowany na płycie średniej wielkości sedana system ma spełniać wymogi codziennego użytkowania pojazdu, umożliwiając pokonywanie krótkich, często powtarzanych tras w trybie elektrycznym oraz - zależne od potrzeb - ma również umożliwiać podróżowanie na długich dystansach dzięki silnikowi spalinowemu.
System nieustannie przełącza się między trzema trybami napędu (elektrycznym, benzynowym oraz benzynowo-elektrycznym), dostosowując ustawienia do warunków jazdy i zapewniając maksymalną wydajność układu napędowego. Dodatkowo, pojazd wykorzystuje układ odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania, co pozwala doładować akumulatory w czasie jazdy.