W 2013 roku jako pierwsze na rynku zadebiutują dwa modele nowej submarki - BMW i3 oraz BMW i8.

"BMW i oferuje wizjonerskie samochody i usługi, inspirujący design oraz zupełnie nową koncepcję mobilności klasy premium - a wszystko to zorientowane na jak najmniejsze obciążanie środowiska naturalnego" - powiedział Robertson.

Reklama

"BMW i wykorzystuje sukces i pozycję naszej głównej marki" - zaznaczył Robertson. Model BMW i3 - uprzednio znany jako BMW Megacity - będzie w ofercie firmy BMW Group pierwszym seryjnie produkowanym miejskim pojazdem z całkowicie elektrycznym napędem.

Zaś model BMW i8 oparto na pojeździe koncepcyjnym BMW Vision EfficientDynamics. Inżynierowie obiecują, że napęd hybrydowy typu plug-in łączy w sobie sportowe możliwości niezwykle mocnej maszyny ze zużyciem paliwa i poziomem emisji małego samochodu osobowego.

Reklama

Oba modele powstały w oparciu o koncept konstrukcyjny LifeDrive. Do aluminiowej płyty podłogowej przymocowano elementy układu napędowego oraz kabinę, której szkielet wykonano z niezwykle wytrzymałych i lekkich włókien węglowych zatopionych w żywicy epoksydowej (CFRP).

http://www.youtube.com/watch?v=L7Z9j07uSyI



Inne
Reklama

"Oba samochody od początku zaprojektowano z myślą o alternatywnych układach napędowych. Wykorzystano do tego innowacyjną architekturę oraz materiał CFRP, co pozwoliło praktycznie zniwelować dodatkową masę jaka powstała w chwili dodania zespołu akumulatorów. Dla naszych klientów oznacza to niezwykłą dynamikę jazdy oraz znacznie zwiększony zasięg napędu elektrycznego" - wyjaśnia Klaus Draeger, członek zarządu BWM odpowiedzialny za rozwój.

Podobnie jak i3 model i8 również produkowany będzie w fabryce firmy BMW w Lipsku. W zakładzie tym do 2013 roku zostaną poczynione inwestycje o wartości 400 mln euro, dzięki czemu powstanie tam 800 miejsc pracy. Mimo różnego charakteru, w obu pojazdach stosowane będą identyczne komponenty – silniki elektryczne, elektronika napędowa oraz wysokonapięciowe akumulatory litowo-jonowe.

Inne