Już za kilka dni światową premierę w Genewie będzie miał hyundai i40 - całkowicie nowy i pierwszy model koreańskiej marki w segmencie D. Azjatycki producent planuje ostro zagrać na podwórku starych wyjadaczy takich jak volkswagen passat czy ford mondeo.

Reklama

Samochód został zaprojektowany w europejskim centrum projektowym Hyundaia w niemieckim Rüsselsheim. Zdaniem twórców auto ma połączyć wysoką jakości i przystępną cenę.

Inne

Nowość jest efektem nowego języka projektowania fluidic sculpture - dlatego i40 pręży się dynamiczną sylwetką. Zresztą spójrzcie na pierwsze oficjalne zdjęcia - i40 wygląda na kawał porządnego i ładnego auta. Słowem wpada w oko. Kombi będzie pierwszym nadwoziem jakie zadebiutuje w Europie. Fanów limuzyn Hyundai zaspokoi jeszcze w tym roku.

Wnętrze? Zaprojektowane z pomysłem - na pewno nie jest nudne... Na pokładzie znajdziemy podgrzewane siedzenia przednie i… tylną kanapę, także koło kierownicy będzie można sobie podgrzać. Samochód także wykryje zaparowane szyby, które automatycznie "oczyści".

Napęd? Producent zdradza, że mocy i40 dostarczy m.in. nowy silnik wysokoprężny...



Inne

Napęd? Producent zdradza, że mocy i40 dostarczy m.in. nowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,7 l. Ten turbodiesel pod względem ograniczenia emisji CO2 ma być liderem - na kilometr jazdy z rury wydechowej ma wydostawać się 113 g dwutlenku węgla.

i40 pojawi się w sprzedaży w czerwcu 2011 roku. Producent zapowiada program gwarancyjny 5-Year Triple Care (5 lat gwarancji bez limitu kilometrów, 5 lat opieki technicznej pojazdu i 5 lat assistance).

Inne