Najnowszą Panamerę S Hybrid napędza zespół silników wcześniej wykorzystany i sprawdzony w modelu Cayenne S Hybrid. Głównej siły napędowej dostarcza trzylitrowy, doładowany sprężarką silnik V6 o mocy 333 KM, wspierany przez silnik elektryczny o mocy 47 KM (34 kW). Każda z tych jednostek może napędzać Panamerę S Hybrid samodzielnie lub wspólnie z drugą.

Reklama

Silnik elektryczny pełni przy okazji rolę alternatora i rozrusznika. Wraz ze sprzęgłem rozdzielającym tworzy on zwarty układ hybrydowy, mieszczący się pomiędzy silnikiem spalinowym a skrzynią biegów. Silnik elektryczny podłączony jest do akumulatora niklowo-metalowo-wodorkowego (NiMh), gromadzącego energię odzyskiwaną w fazach hamowania i normalnej jazdy. Rolę przekładni pełni, ośmiobiegowa skrzynia Tiptronic S, montowana standardowo w modelach Cayenne.

Tak skonstruowane nowe Gran Turismo, ma spalać tylko 6,8 l/100 km w Nowym Europejskim Cyklu Jazdy (NEDC). Odpowiada to emisji CO2 równej tylko 159 g/km. Jak zapewniają konstruktorzy dzięki temu Panamera S Hybrid jest nie tylko najbardziej ekonomicznym Porsche w historii, lecz także wyprzedza w kategoriach redukcji zużycia paliwa i emisji CO2 wszystkie produkowane obecnie samochody w pełni hybrydowe w swojej klasie. Samochód wartości te osiąga dzięki opracowanym specjalnie dla Panamery i dostępnym jako opcja całorocznym oponom Michelin o zmniejszonych oporach toczenia. Jednak nawet na oponach standardowych zużycie paliwa przez nowy hybrydowy model Porsche kształtuje się na poziomie 7,1 l/100 km w NEDC, co odpowiada emisji CO2 167 g/km.

Inne



Panamera S Hybrid z miejsca przyspiesza do 100 km/h w 6,0 s. i osiąga prędkość maksymalną 270 km/h. Korzystając z samego silnika elektrycznego można jechać, w zależności od warunków drogowych, z prędkością do 85 km/h, a zasięg takiej jazdy wynosi ok. dwóch kilometrów. Ponadto, napęd hybrydowy Porsche jako jedyny na świecie jest w stanie uzyskać dodatkową redukcję zużycia paliwa dzięki tak zwanemu „żeglowaniu” na autostradach i drogach ekspresowych. Tryb ten polega na rozłączeniu i wyłączeniu silnika spalinowego przy prędkościach do 165 km/h (w modelu Cayenne S Hybrid próg ten wynosi 156 km/h) w fazach jazdy, w których silnik ten nie dostarcza mocy.

Wyposażenie seryjne Panamery S Hybrid jest jeszcze lepsze niż to co ofeuje bogato wyposażona Panamera S z silnikiem ośmiocylindrowym. Na przykład, model hybrydowy posiada w standardzie adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne obejmujące amortyzatory adaptacyjne z elektronicznym systemem kontroli tłumienia (PASM), układ Servotronic, uzależniający siłę wspomagania kierownicy od prędkości jazdy oraz wycieraczkę tylnej szyby. W nowym Gran Turismo zastosowano także wyświetlacz podający kierowcy wszystkie istotne informacje na temat bieżącego stanu funkcjonowania układu hybrydowego – jest to rozwiązanie przejęte z modelu Cayenne S Hybrid.

Inne

Wraz z nową odmianą hybrydową, linia Panamery składa się obecnie z sześciu modeli. W ok. 15 miesięcy od rozpoczęcia sprzedaży firma dostarczyła prawie 30 000 egzemplarzy pojazdów tej linii modelowej. Oznacza to, że auto klasy Gran Turismo zyskało 13-procentowy udział w segmencie luksusowym. Panamera S Hybrid pojawi się w sprzedaży w czerwcu 2011 r. Chętnych na pewno nie zabraknie…