Przednie koła hybrydy V60 napędzane będą pięciocylindrowym silnikiem turbodiesla 2,4 o mocy 215 KM i maksymalnym momencie obrotowym 440 Nm. Tylna oś została wyposażona w układ ERAD (ang. Electric Rear Axel Drive) - elektryczny silnik o mocy 70 KM, zasilany baterią litowo-jonową o pojemności 12 kWh. O przekazanie momentu obrotowego na koła samochodu dba automatyczna skrzynia biegów.
Dzięki trzem przyciskom umieszczonym na konsoli centralnej samochodu - "Pure", "Hybryd" i "Power", kierowca ma wpływ na to z którego silnika chce w danej chwili korzystać.
Jeśli zdecyduje się na tryb "Pure", samochód będzie wykorzystywał tylko napęd elektryczny i będzie można nim pokonać dystans 50 km.
Z kolei tryb "Hybrid" to najbardziej ekonomiczne połączenie napędu konwencjonalnego z zasilaniem elektrycznym. W tym trybie auto zużywa tylko 1,9 l oleju napędowego na 100 km, a emisja CO2 wynosi zaledwie 49 g/km, a całkowity zasięg pojazdu to 1200 km.
http://www.youtube.com/watch?v=wYZTG3NN_gg
Opcja "Power" - auto wykorzystuje wtedy maksymalną moc napędu konwencjonalnego i silnika elektrycznego (215KM plus 70 KM), a jego moment obrotowy kształtuje się za poziomie 640 Nm (440 Nm plus 200 Nm). Z kolei czas rozpędzania od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 6,9 sekundy.
Naciśnięcie przycisku AWD w konsoli centralnej uruchamia elektryczny napęd na cztery koła. Zamiast mechanicznego przełożenia napędu konwencjonalnego systemu AWD, centralna jednostka kontrolna zarządza rozkładem momentu obrotowego na przednie koła napędzane silnikiem diesla oraz elektrycznie napędzaną tylną oś.
Poprzez menu ustawień kierowca może wprowadzić planowany dystans trasy (krótki, średni i długi). Układ kontrolny oblicza właściwą proporcję pomiędzy napędem pochodzącym z silnika Diesla oraz silnika elektrycznego, aby uzyskać najniższy z możliwych poziomów zużycia paliwa oraz emisji CO2 dla danej odległości.
Volvo V60 Plug-in można naładować przez tradycyjne gniazdko elektryczne (230V/6A, 10A lub 16A) w domu lub na parkingu. Czas ładowania zależy od poziomu natężenia prądu. Pełne ładowanie przy natężeniu 16A trwa trochę ponad 2 godziny, dla 10A to 4,5 godziny, a ładowanie prądem 6A będzie trwać ok. 7,5 godziny.
Podczas ładowania samochodu, wnętrze auta może zostać schłodzone lub nagrzane, dzięki klimatyzacji, która może zostać zaprogramowana przy pomocy zegara znajdującego się w menu ustawień samochodu lub zdalnie poprzez telefon komórkowy.
Hybrydowe volvo V60 zostanie zaprezentowane 1 marca 2011 podczas salonu samochodowego w Genewie, a jego sprzedaż rozpocznie się w 2012 roku.