Przedsiębiorstwo wydało w styczniu swoim klientom 95 400 samochodów. Sprzedaż wzrosła głównie dzięki europejskim rynkom eksportowym, mimo że sytuacja gospodarcza jest nadal trudna. Do wzrostu sprzedaży o 14,8 procent w Niemczech przyczyniło się nowe Audi A1 oraz rosnąca sprzedaż flotowa. W USA i Chinach Audi kontynuuje swój sukces.

Reklama

"Na podstawie aktualnych zamówień liczymy na mocny pierwszy kwartał 2011." - powiedział Peter Schwarzenbauer, członek zarządu ds. marketingu i sprzedaży Audi AG. "Istotną rolę dla naszej rocznej prognozy wynoszącej 1,2 miliona samochodów odgrywają zagraniczne rynki europejskie. I tutaj zauważam ważne sygnały: tylko w styczniu wzrost wyniósł 18,6 procent" - podkreślił Schwarzenbauer.

Na wszystkich ważnych rynkach europejskich Audi odnotowało wyraźne wzrosty, częściowo przeciwko obowiązującym trendom. Podczas, gdy gospodarka tych rynków nadal słabnie, sprzedaż Audi w Hiszpanii, we Włoszech i Wielkiej Brytanii znacznie zwiększyła się - w Hiszpanii nawet o 23,7 procent. Podążając za Europą Zachodnią również rynki wschodnioeuropejskie odnotowują wzrost sprzedaży samochodów marki Audi. Na najważniejszym w tym regionie rynku - w Rosji, sprzedaż zwiększyła się w styczniu o 48,4 procent.

Inne



Zarówno na zagranicznych rynkach europejskich, jak i w Niemczech sprzedaż Audi wzrosła dzięki produkcji Audi A1. Równocześnie w Niemczech rozwinął się w styczniu rynek flotowy. Audi AG sprzedało w Niemczech 13 381 samochodów, wzrost o 14,8 procent w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.

Na całym świecie dużą popularnością cieszyły się w styczniu SUVy: Audi Q5 ze sprzedażą 12 900 ponownie było bestsellerem w segmencie Premium. Także sprzedaż Audi Q7 wzrosła w porównaniu ze styczniem 2010 o ponad 50 procent. Szczególnie chętnie kupowano ten model w Chinach, USA i Wielkiej Brytanii.

W Chinach marka z czterema pierścieniami sprzedała w styczniu 22 196 samochodów, plus 32,1 procent. W USA sprzedaż wzrosła o 20 procent do 7 812 samochodów. Wzrost widoczny jest w całym regionie Ameryki, Azji i Pacyfiku: w Ameryce Południowej Audi zwiększyło sprzedaż o 46,2 procent, w Kanadzie o 29 procent, a w Japonii o 41,6 procent.

Inne