Grupa Volkswagena sprzedała w 2008 roku na świecie 6,23 mln samochodów (rok wcześniej 6,19 miliona; to lepiej 0,6 procent). Ponad połowa tego wyniku to cztery kółka ze znaczkiem VW (3,67 mln aut (2007: 3,66 mln; plus 0,1 procent). Szefowie przedsiębiorstwa mówią, że to kolejny rekordowy wynik, mimo globalnego kryzysu.

W Polsce Volkswagen sprzedał ponad 23,7 tys. aut (plus 15,8 proc.) - nigdy w przeszłości nie było tak wysokiego wyniku. Mało tego, to największy procentowy przyrost wśród marek z pierwszej piątki w rankingu sprzedaży w Polsce. Po 2008 roku VW wykroił dla siebie 7,4 proc. udziałów w rynku (wzrost w porównaniu do 2007 r. - wtedy było 7,0 proc.).

Reklama

Na własnym podwórku, czyli w Niemczech koncern sprzedał 1,06 mln pojazdów (rok wcześniej 1,05 mln; plus 0,4 proc.) i osiągnął lepszy wynik, niż pozostała część rynku (-1,8 proc.). Jednocześnie udział w całkowitej sprzedaży wzrósł o 0,9 punktu procentowego do 33,6 procent.

W Chinach w 2008 roku również uzyskano lepszy wynik, niż rok wcześniej - 1,02 miliona sprzedanych samochodów (2007: 910,5 tys. sztuk; plus 12,5 proc.). Po raz pierwszy przekroczony został próg miliona pojazdów.

Na trzecim pod względem wielkości rynku koncernu - w Brazylii - sprzedano 633,3 tys. samochodów (rok wcześniej 581,3 tys.). Wzrost o 8,9 proc.

Klienci w Europie Środkowej i Wschodniej odebrali 556,6 tys. samochodów (w 2007 roku 496,8 tys.; plus 12 proc.). Z tego 131,3 tys. pojazdów (rok wcześniej 80,9 tys.) przypadło na rynek rosyjski (plus 62,2 proc.). Niemały wzrost procentowy o 47,2 proc. do 18,8 tys. sztuk (rok wcześniej 12,7 tys.) koncern zaksięgował także w Indiach.

Reklama

Na bardzo słabym ogólnoeuropejskim rynku marki koncernu sprzedały w minionym roku łącznie 3,5 mln samochodów (w 2007: 3,6 mln; -2,1 proc.), z tego 1,92 mln (2007: 2,06 mln; - 6,9 proc.) w Europie Zachodniej bez Niemiec.

Niezły wynik dotyczy również dołującego rynku amerykańskiego. W Stanach Zjednoczonych niemiecki koncern sprzedał 314,5 tys. aut (spadek 4,5 proc.). Słupki VW wypadają dobrze w porównaniu z ogólnym wynikiem rynku USA (18 proc. spadku).