Inne

Kiedyś już spróbowali podobnego ruchu - VW phaeton miał zmieść BMW serii 7 i mercedesa klasy S. Jak się skończyło wszyscy wiedzą…

Jednak VW nie daje za wygraną i planuje ponowy atak. Świeży pomysł to super-passat jako limuzyna i kombi. Niemal 5-metrowe auto stawi czoło BMW serii 5 i mercedesowi klasy E, ale przy okazji będzie też konkurencją audi A6 i A7. By nie dopuścić do bratobójczego wyniszczenia niemiecki koncern zastrzeże niektóre nowinki techniczne tylko dla Audi.

Super-passat właściwie nie będzie miał nic wspólnego z… passatem jakiego znamy. Silniki chcą montować wzdłużnie (teraz motor jest układany poprzecznie), napęd 4x4 oprą na "torsenie” a nie sprzęgle Haldex. Pod karoserię wskoczy zawieszenie pneumatyczne i jednostki V8.

Reklama

Na razie wiadomo o 7 silnikach. Wszystkie benzynowe dostaną doładowanie - 2.0 TFSI/177 KM, 2.0 TFSI/211 KM, 3.0 TFSI V6/300 KM, 4.0 TFSI V8/ 400 KM. Turbodiesle - 2.0 TDI/150 KM i 180 KM oraz 3.0 TDI V6/240 KM lub 300 KM. Super-Passata rozpędzi m.in. 7-stopniowa dwusprzęgłowa skrzynia DSG.

Plany? VW chce wyprodukować ok. 0,5 mln sztuk tego auta. Cena? Najtańszy ma kosztować ok. 33 tys. euro (ok. 135 tys. zł).

Na finał ciekawostka. Następna generacja "prawdziwego i zwykłego" passata ma powstać z przedłużenia… golfa. Konstruktorzy zakładają, że samochód nie dostanie 6-cylindrowych silników, czy też kosztownych rozwiązań technicznych. Czyżby miał być prawdziwym autem dla ludu? Czas pokaże…

Więcej o najnowszym pomyśle Volkswagena znajdziecie w 4 numerze tygodnika "Auto Świat"