Reklama
Warszawa
Reklama

120 tys. zł za nowego malucha? To nie jest żart. 16 lat temu zgasła produkcja fiata 126p

22 września 2016, 11:59
W 1970 roku po polskich drogach poruszało się niewiele samochodów, mniej niż 15 na każdy tysiąc mieszkańców. Cena produkowanego w Warszawie od 1967 roku fiata 125p, wynosiła równowartość 48 średnich wypłat - zbyt wiele. Ponadto 80-100 tysięcy produkowanych rocznie dużych fiatów przeznaczonych było w większości na eksport lub do pokrycia zapotrzebowania administracji publicznej. Przeciętny Polak nie miał natomiast zbyt dużego wyboru w zakupie samochodu. Ani syrena (która nadal produkowana była w małych liczbach w Bielsku-Białej - mniej niż 40 tysięcy sztuk rocznie), ani importowane w ograniczonej liczbie z NRD trabanty, wartburgi, czechosłowackie skody, czy jugosłowiańskie zastawy nie mogły przyczynić się do rozwoju motoryzacji nad Wisłą. Ówczesny rząd zdecydował by wyprodukować samochód dla każdego…
W 1970 roku po polskich drogach poruszało się niewiele samochodów, mniej niż 15 na każdy tysiąc mieszkańców. Cena produkowanego w Warszawie od 1967 roku fiata 125p, wynosiła równowartość 48 średnich wypłat - zbyt wiele. Ponadto 80-100 tysięcy produkowanych rocznie dużych fiatów przeznaczonych było w większości na eksport lub do pokrycia zapotrzebowania administracji publicznej. Przeciętny Polak nie miał natomiast zbyt dużego wyboru w zakupie samochodu. Ani syrena (która nadal produkowana była w małych liczbach w Bielsku-Białej - mniej niż 40 tysięcy sztuk rocznie), ani importowane w ograniczonej liczbie z NRD trabanty, wartburgi, czechosłowackie skody, czy jugosłowiańskie zastawy nie mogły przyczynić się do rozwoju motoryzacji nad Wisłą. Ówczesny rząd zdecydował by wyprodukować samochód dla każdego… / Fiat
Dokładnie 22 września 2000 roku nastąpił koniec - w samo południe z linii produkcyjnej bielskiego zakładu zjechał ostatni fiat 126p. A dlaczego w ogóle zdecydowano się na ten model?

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

Reklama
Reklama
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Powiązane

Reklama
Reklama

Komentarze(4)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • pikus
    2016-09-24 15:46:38
    Opluwane rządy PRLu przynajmniej takie samochody produkowały. A co robiły rządy kapitalistów PO PISy PSLe??
    0
  • Andre
    2016-09-23 18:57:12
    Najgorszy wybor w tym czasie.Samochod maly,niewygodny,cholernie halasliwy,wcale nie ekonomiczny w zuzyciu paliwa,wywrotny przy ostrych zakretach,zawieszenie bardzo liche oraz drobny osprzet plastikowy,ktory czesto pekal.O ile lepszy byl Citroen 2CV wiekszy,ekonomiczniejszy,swietnie zawieszony i bardzo niezawodny.
    9
    pokażodpowiedzi (1)
  • Edward Gierek
    2017-05-24 23:49:20
    Spokojnie, PiS przywróci produkcję tych aut w ramach reindustrializacji Polski. A potem czas na Syrenę, Warszawę - i według niepotwierdzonych informacji - także Mikrusa.
    1
Reklama

Zobacz więcej

Reklama
image for background

Przejdź do strony głównej