Rosyjski fotoradar śledzący w Polsce. Jak działa fotoradar integra 3D?
1 Fotoradar integra 3D zdobył zatwierdzenie typu, czyli dokument potwierdzający zgodność z polskimi przepisami metrologicznymi. To oznacza, że urządzenie może być montowane przy polskich drogach 3 i używane przez polskie służby.
Media
2 Co potrafi ten sprzęt? Nie tylko wychwytuje przekroczenia prędkości. Umie też wyłapać jazdę po buspasie i pod prąd. Montuje się go na wysokości około 8 metrów, czyli drugiego piętra. Ma to ograniczać nie tylko ryzyko zniszczenia, ale również eliminować sytuacje, w których na fotografiach jeden samochód przysłania drugi.
Media
3 Producent zapewnia również, że integra 3D pozbawiona jest błędu pomiarowego, w wyniku którego niekiedy zdarza się, iż prędkość auta jadącego zbyt szybko była przypisywana niewinnemu kierowcy złapanemu z piratem na jednym zdjęciu. - W przyrządzie zastosowano rozwiązania zapewniające ufność pomiaru na poziomie 99,9 proc. - mówi Kulik.
dziennik.pl
4 Zastosowane w fotoradarze oprogramowanie pozwala także na używanie go do pomiaru odcinkowego (pomiar chwilowy w dwóch punktach oraz pomiar średniej prędkości na dowolnym odcinku drogi).
Media
5 Poza zdjęciami integra 3D zapisuje równolegle minutowe klipy wideo dla ewentualnej weryfikacji zdarzeń drogowych. Urządzenie może też przydać się policji w walce ze złodziejami, potrafi bowiem rozpoznawać wszystkie przejeżdżające przed nim auta, by na przykład odnaleźć skradziony samochód.
Media
6 Producent twierdzi, że tego typu przyrządy są stworzone do pracy w systemach automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym. Korzystają z nich służby w Rosji, Chorwacji i Kanadzie. Czy fotoradary śledzące staną również przy polskich drogach?
Media
7 W obecnym stanie prawnym GITD jest jedyną formacją uprawnioną do korzystania z fotoradarów. A wiadomo, że Inspekcja już zgłosiła rządowi chęć wykorzystania pieniędzy unijnych na lata 2014-2020. Dlatego zapytaliśmy Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD), czy rozważają zakup takich urządzeń.
Media
8 - Wszelkiego rodzaju innowacje pojawiające się na rynku są szczegółowo przez ITD analizowane, ale o ostatecznym wyborze i tak decyduje otwarty przetarg - odpowiedział nam Marcin Flieger, dyrektor CANARD. Cóż, kierowcom pozostaje sprawdzać, czy przypadkiem nie został ogłoszony nowy przetarg.
Media
9
Media
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję