Nowy "japończyk" już w Polsce! To najtańszy model na rynku. ZDJĘCIA
1 Kiedy w 2012 roku pojawił się outlander III generacji wielu kierowcom zrzedła mina - auto było nudne. Teraz spece z Mitsubishi naprawili ten błąd - cóż lepiej późno niż wcale. Cechą charakterystyczną nowego outlandera jest znacznie wyrazistszy przód błyszczący srebrnymi wąsami w kształcie litery C. Japoński producent nazywa to rozwiązanie Dynamic Shield i podkreśla, że wprowadzany na drogi SUV jest pierwszym modelem stworzonym według zasad nowej stylistyki.
Mitsubishi
2 Wrażenie robi jakość wykonania wnętrza - deskę rozdzielczą wykonano z większą starannością niż dotychczas. Są nowe miękkie, przyjemne materiały, a specjaliści od wyciszenia solidnie zapracowali na swoje wynagrodzenie - wytropili i poprawili pod tym względem 30 punktów. Pojawiły się dwuwarstwowe szyby czy też np. lepsze uszczelnienie drzwi. W sumie to nowa jakość, bo nawet przy prędkościach autostradowych w kabinie jest cicho.
Mitsubishi
3 Znacznie mniej hałasu wpada też do środka przy silniku pracującym na wyższych obrotach - różnicę najbardziej widać w trakcie jazdy autem wyposażonym w dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 150 KM połączony z nową przekładnią CVT.
Mitsubishi
4 Warto podkreślić, że denerwujące w tej wersji "wycie" odeszło w niepamięć - skrzynia reaguje szybciej i bardziej liniowo. Nic dziwnego, że polskie przedstawicielstwo tego koncernu liczy, że właśnie ta odmiana auta będzie najczęściej sprzedawaną nad Wisłą - w opinii analityków minął boom na SUV-a z dieslem.
Mitsubishi
5 Czy mają rację, o tym przekonamy się niebawem - faktem jest, że benzynowy outlander z nowym CVT to bardzo przyjazny samochód. Wystarczająco dynamiczny jako rodzinny wóz i spalający średnio ok. 8 litrów na 100 km - to o niecałe 2 litry więcej niż podaje producent, ale i tak ten wynik można uznać za rozsądny.
Mitsubishi
6 Nowy outlander jest też dostępny ze 150-konnym 2,2-litrowym turbodieslem (380 Nm) - jednostka ma średnio zużywać 5,8 l paliwa na 100 km.
Mitsubishi
7 Poprzedni model można było podejrzewać o to, że jego poszczególne elementy połączono gumą arabską. Nawet sami przedstawiciele Mitsubishi przyznają, że docierały do nich takie opinie. Nic więc dziwnego, że zmiany wprowadzono także w strukturze nadwozia. W strategicznych miejscach zastosowano ponad dwa razy bardziej wytrzymałą stal (z dotychczasowych 440 do 980 MPa; standard w branży to 200-250 MPa). W efekcie samochód stał się nie tylko sztywniejszy i bardziej zwarty, ale też lżejszy.
Mitsubishi
8
Karoseria kryje też nowe przednie zawieszenie i zmodyfikowane wspomaganie układu kierowniczego. Z przodu nowego outlandera debiutuje sztywniejsza belka wzmacniająca, natomiast w tylnych amortyzatorach - cylinder o większym przekroju niż dotąd. Sprężyny są teraz też sztywniejsze.
Pod podłogę nowego outlandera wszczepiono znany ze sportowego lancera evo X układ przeniesienia napędu na cztery koła S-AWC. Ten system w odróżnieniu do stosowanego w schodzącym modelu potrafi rozdzielać moment obrotowy nie tylko między oś przednią i tylną, ale też na poszczególne koła. Producent przewidział czerty tryby pracy - eco, normal, snow i lock.
Mitsubishi
9 Jak przeszło setka zmian przełożyła się na prowadzenie tego auta? Nowy outlander pod tym względem ciągle przypomina model przed modernizacją. Nieco kłania się zakrętom, ale nikt nie budował go z myślą o ścinaniu. Układ kierowniczy mógłby dawać większe poczucie panowania nad samochodem. Choć - co też trzeba przyznać - w rękach spokojnego kierowcy (ojca rodziny?) będzie autem, które jedzie niczym po szynach, ponieważ nowy układ napędu 4x4 i przekonstruowane zawieszenie gwarantują większe bezpieczeństwo. Ceny w Polsce?
Mitsubishi
10 W Polsce outlander 2016 jest dostępny w 7 wersjach: z dwoma silnikami, czterema skrzyniami biegów i z napędem na jedną lub dwie osie. Benzynowa, 2-litrowa jednostka o mocy 150 KM, jest dostępna w połączeniu z manualną, 5-biegową skrzynią i napędem na przód oraz z nową, bezstopniową automatyczną przekładnią CVT z napędem na 4 koła. Silnik Diesla o pojemności 2.2 litra i mocy 150 KM współpracuje z ręczną, 6-biegową przekładnią i automatem o sześciu przełożeniach w połączeniu z napędem na 2 osie.
Mitsubishi
11
Ceny nowego outlandera 2016 zaczynają się od 95 990 zł a najtańsza wersja z napędem na cztery koła (2.0 Intense CVT) kosztuje 112 990 zł. Analitycy Mitsubishi spodziewają się, że najpopularniejsza w Polsce będzie wersja 2.0 Intense Plus CVT 4WD (benzyna, z automatem i napędem 4x4) - taki samochód wyceniono na 120 990 zł. Na liście wyposażenia tego SUV-a oprócz świateł dziennych, tylnych i mijania LED znalazł się między innymi system nagłośnienia Rockford Fosgate, system dostępu bezkluczykowego, 2-strefowa, automatyczna klimatyzacja, zestaw głośnomówiący Bluetooth, kamera cofania, 18-calowe alufelgi i relingi dachowe.
W najlepiej wyposażonej wersji 2.0 Instyle Navi CVT 4WD producent oferuje dodatkowo system ograniczający skutki kolizji czołowych, tempomat adaptacyjny, system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, system multimedialny z nawigacją, skórzaną tapicerkę, panoramiczny dach, podgrzewane przednie siedzenia i elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika.
Jak zapewniają przedstawiciele Mitsubishi trzy opisane powyżej wersje outlandera z automatyczną skrzynią CVT (2.0 Intense 4WD CVT, 2.0 Intense Plus 4WD CVT i 2.0 Instyle Navi 4WD CVT) są najtańszymi spośród japońskiej konkurencji w tym segmencie i "oferują najlepszą relację wyposażenia w stosunku do ceny". Co na to Nissan i Toyota?
Mitsubishi
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję