Polski klon smarta już na polskim rynku! Zobacz ZDJĘCIA
1 Romet już na wiosnę 2015 roku wprowadzi do sprzedaży lekki elektryczny czterokołowiec (samochód?) o nazwie 6E. Pojazd waży do 350 kg i ma ograniczoną moc - producent przedstawia go jako auto spełniające kryteria prawa jazdy AM, czyli dla 14-latków. Cena?
Romet
2 Romet 6E docelowo zostanie zaproponowany w dodatkowej wersji 4 osobowej jak również w opcji cargo. Prace nad projektem tych kolejnych wariantów nadwozia trwają - jednak to wersja dwuosobowa trafia do salonów w pierwszej kolejności. Sukcesywnie realizujemy już również zamówienia B to B, które pozwalają na dotarcie do różnorodnej grupy odbiorców biznesowych - mówi w rozmowie z dziennik.pl Agnieszka Starzyk, dyrektor Romet Motors.
Romet
3 Romet 6E ma 2100 mm długości, jest szeroki na 1210 mm. Wysokość - 1565 mm. Auto napędza silnik elektryczny o mocy 2,8 kWh. Prąd jest magazynowany w bateriach żelowych - samochód razem z akumulatorami waży 588 kg.
Romet
4 Producent twierdzi, że na przejechanie 100 km 6E potrzebuje 12 kWh energii elektrycznej. Napęd trafia na tylne koła za pośrednictwem przekładni automatycznej. Romet 6E rozpędza się maksymalnie do 45 km/h. Przy prędkości 40 km/h energii powinno wystarczyć na 120 km jazdy.
Romet
5 Romet 6E jest wyposażony w otwierany szyberdach, uchylaną tylną szybę i przesuwane okienka boczne. Auto zostało wyposażone w czujniki cofania i radio z 2 głośnikami.
Romet
6 Dwuosobowy romet 6E ma kosztować około 23 tys. zł. Można wybrać kolor biały lub zielony. Jednak to nie wszytko co polski producent zaplanował na 2015 rok...
Romet
7 Na bazie opisanego wcześniej modelu 6E jest przygotowywany bardziej zaawansowany pojazd o nazwie 7E (biały). Wcześniej był prezentowany tyko jako prototyp - teraz coraz głośniej mówi się o wprowadzeniu tego auta do sprzedaży...
Romet
8 Styl? Skąd my to znamy? Jak nic romet 7E nawiązuje do… poprzedniej generacji smarta fortwo, do którego prawa ma niemiecki koncern Daimler (marka Mercedes także jest w portfolio tego giganta).
Newspix / Marcin Bukowski
9 Romet 7E w wersji prototypowej ważył 550 kg. W zależności od wersji auto mogło być napędzane silnikiem elektrycznym o mocy 5,5 kW, 7,5 kW, a w najmocniejszej odmianie 10 kW.
Romet
10 Osiągi? Prędkość maksymalna najmocniejszej odmiany 7E z silnikiem o mocy 10 kW to 82 km/h.
Romet
11 Kierowca podstawowego modelu 7E z jednostką 5,5 kW może rozpędzić się do ok. 60 km/h. Żelowe baterię, które kryje w sobie romet 7E są naładowane do pełna po 10 godzinach podłączenia do domowego gniazdka.
Romet
12 Cena 7E? Auto ma być droższe od modelu 6E. "Polską wersją smarta" mają jeździć kierowcy w prawem jazdy kategorii B1 (16-latki). Dwa lata temu dziennik.pl miał okazję jeździć autem o nazwie romet 4E - wyposażonym w podgrzewanie przedniej szyby, okno dachowe, radioodtwarzacz, gniazdko 12V i moduł do sterowania trybem jazdy...
Romet
13 Tryb standardowy ogranicza prędkość do 65 km/h, a co za tym idzie zmniejsza zasięg do około 90 km. Tryb ekonomiczny charakteryzuje się ograniczeniem prędkości do 45 km/h, co wydłuża zasięg do około 180 km...
dziennik.pl
14 Nadwozie jest czterodrzwiowe, a kabina dwumiejscowa. Tuż za przednimi fotelami znajduje się spory bagażnik. Być może druga para drzwi miała za zadanie ułatwianie dostępu do przestrzeni bagażowej. Autem można jeździć po uzyskaniu prawa jazdy kategorii B1
dziennik.pl
15 Romet 4E mierzy ciut ponad 3 metry długości. Szerokość - 1,4 m. Wysokość prawie 1,5 m. Waga auta bez baterii - 500 kg. Same akumulatory ważą 324 kg a ich ładowanie do pełna z garażowego gniazdka ma trwać ok. 8 godzin.
dziennik.pl
16 Akumulatory mają wytrzymać 400 cykli ładowania. Nowy zestaw baterii ma kosztować 8 tys. zł. Elektryczny napęd nieźle sprawdza się w ruchu miejskim. Auto, które waży ok. 830 kg daje rade utrzymać tempo w zatłoczonej stolicy.
dziennik.pl
17 Cena? Od 32 tys. zł do 36 tys. zł - zależy od wyposażenia. W najtańszej wersji nie będzie modułu służącego do wyboru trybu jazdy. W opinii producenta koszt ładowania dla zasięgu 100 km to ok. 6 zł przy prędkości ok. 45 km/h. Przeglądu nie powinien kosztować więcej niż 200 zł łącznie z elementami eksploatacyjnymi.
dziennik.pl
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję