Śnieg, deszcz, ślisko! Oto błędy przez, które na własne życzenie rozbijesz auto
1 Umiejętności związane z jazdą po śniegu i mokrej drodze można podzielić na trzy główne kategorie: hamowanie, przyspieszanie oraz manewry układem kierowniczym. "W czasie gdy warunki atmosferyczne powodują zmniejszenie przyczepności samochodu ważne jest, aby wszystkie te manewry wykonywać wolniej oraz ostrożniej. To wymaga większego planowania oraz przewidywania tego, co może się zdarzyć na drodze" - radzi Zbigniew Weseli, dyrektor Szkoły Jazdy Renault.
Inne
2 Na śniegu i lodzie dystans potrzebny do zatrzymania auta może być dziesięć razy większy niż na suchej nawierzchni, dlatego ważne jest, aby zachowywać większą odległość między pojazdami oraz odpowiednio wcześniej przygotowywać się do zmiany kierunku jazdy dając sobie więcej przestrzeni na manewry...
Renault
3 "Należy pamiętać, aby nie hamować ostro, bo w ten sposób ryzujemy wpadnięciem w poślizg" - tłumaczą trenerzy Szkoły Jazdy Renault. "W przypadku samochodów bez systemu ABS zaleca się hamowanie pulsacyjne" - dodają. Najbezpieczniej jest wykonywać manewr hamowania jadąc w linii prostej, a unikać go na zakrętach.
Media
4 Nie zmieniaj nagle kierunku jazdy. Nie wykonuj gwałtownych ruchów kierownicą. To szczególnie ważne, kiedy auto traci przyczepność i zaczyna wpadać w poślizg. W takiej sytuacji kierowcy zwykle sądzą, że należy gwałtownie skręcić, aby uniknąć niebezpieczeństwa, a to błąd!
Shutterstock
5 Na ośnieżonej, oblodzonej lub mokrej nawierzchni nigdy nie wciskaj pedału gazu do końca. "Przyspieszać trzeba stopniowo, aby uniknąć ryzyka utraty przyczepności. Pamiętajmy też, że w takich warunkach trzeba jechać ze zredukowaną prędkością, niższą niż w czasie jazdy po suchej drodze" - mówią trenerzy Szkoły Jazdy Renault.
Media
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję