Reklama
Reklama
Warszawa
Reklama

Śnieg, deszcz, ślisko! Oto błędy przez, które na własne życzenie rozbijesz auto

27 października 2012, 11:52
"W sytuacji poślizgu trzeba powoli i stopniowo manewrować kierownicą. W przypadku, gdy przyczepność straciły tylne koła, powinno się wykonać kontrę, aby naprowadzić samochód na prawidłowy tor jazdy. Jeśli z kolei to przednie koła wpadły w poślizg, należy zmniejszyć wykonywany wcześniej skręt i ostrożnie wykonać go ponownie" - wyjaśniają trenerzy Szkoły Jazdy Renault.
"W sytuacji poślizgu trzeba powoli i stopniowo manewrować kierownicą. W przypadku, gdy przyczepność straciły tylne koła, powinno się wykonać kontrę, aby naprowadzić samochód na prawidłowy tor jazdy. Jeśli z kolei to przednie koła wpadły w poślizg, należy zmniejszyć wykonywany wcześniej skręt i ostrożnie wykonać go ponownie" - wyjaśniają trenerzy Szkoły Jazdy Renault. / Media
Pierwszy śnieg, deszcz i do tego paskudna droga. Chwila zapomnienia i masz przerażenie w oczach - samochód tańczy jak chce i na koniec wpada do rowu lub uderza w bagażnik innego auta. Ostre hamowanie, nagła zmiana kierunku jazdy czy zbyt nagłe przyspieszanie zwiększają ryzyko poślizgu. Zobacz, co zrobić by nie wpaść w tarapaty.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama
Reklama
Tematy:
śnieg zima samochód deszcz

Powiązane

Reklama

Komentarze(11)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • jan
    2012-10-28 18:14:03
    popieram abc masz zupełną rację starzy kierowcy to wycwanieni debilnie wszyscy
    0
  • stary
    2012-10-27 11:55:21
    Zadziwiające są te porady. Każdy kierowca myślący zastosuje je instynktownie. Wystarczy na początku zimy przy śliskiej nawierzchni W BEZPIECZNYM MIEJSCU - ostro zahamować. Natychmiast przypominają się nabyte rok wcześniej nawyki związane z jazdą zimową.
    Natomiast na tych "najlepiej wiedzących" w wypasionych furach - takie rady nie poskutkują z oczywistych powodów.
    0
  • jas
    2012-10-27 12:01:06
    DLACZEGO ten INSTRUKTOR NIEV ODSNIEZYL SAMOCHODU - POWINIEN DOSTAC MANDAT
    0
  • delfin350@op.pl
    2012-10-27 13:56:59
    Bezpieczna odległość, prędkość dostosowana do warunków jazdy i dobra znajomość zachowania Twojego pojazdu w różnych warunkach pogodowych i terenowych powinny wystarczyć. Natomiast dla osób, które jeżdżą autem od niedawna, bądź są kierowcami ze stażem mniejszym niż 10 lat ( min.1000.000 km) może to być ciężka szkoła przetrwania. Pamiętajcie, żeby nie stawiać trójkąta ostrzegawczego tuż za samochodem, gdyż 100 metrów też nie zawsze wystarcz by zareagować na nawet suchej nawierzchni. Błagam ubierajcie kamizelki odblaskowe i nie jeździjcie na resztkach paliwa, bo to zbyt głupi powód by zginąć idąc 5 km z kanistrem po paliwo po ruchliwej autostradzie.
    0
  • obserwator
    2012-10-27 14:15:00
    ten poradnik to jest chyba dla kompletnie nierozgarnietych.
    0
  • szczyptyk.
    2012-10-27 14:32:24
    Mój staż to 44 lata za kólkiem, przez ten czas nauczyłem się jednego, zadna sytuacja na drodze się nie powtarza i wszelkie zmiany pogodowe należy traktować tak jakbyśmy pierwszy raz w życiu zobaczyli śnieg.Śmieszą mnie ci co twierdzą że po roku jeżdżenia wiedzą wszystko, pełno takich po rowach.
    0
  • olo
    2012-10-27 16:32:56
    ABS wydłuza droge hamowania i to znacznie a wiec tak naprawde w trunych warunkach gdy jedziemy niezbyt szybko ABS utrudnia bezpieczna jazde
    0
  • abc
    2012-10-27 16:24:01
    Nie mówcie że młody kierowca stażem jest głupi. To starzy doświadczeni podjeżdżają najbliżej jak się da do stojącego przed nim samochodu, trąbią i są zniecierpliwieni. Cwaniactwo panoszy się na naszych ulicach
    0
  • edek
    2012-10-27 20:40:57
    To chyba poradnik dla pisobolszewików i innych niedorozwojów w stopniu znacznym.
    0
  • marek
    2012-10-29 21:11:18
    Całym problemem w zimie jest nadmierna szybkość, jechałem w ubiegłą sobotę swoim starym golfem 120 km na trzecim biegu, w rowach naliczyłem 8 aut wszystkie to wypasione fury segmentu premium wniosek żadna elektronika ani super mechanika nie da rady jeżeli kierowca jest zwykłym baranem.
    0
  • marek
    2012-10-29 21:13:51
    jeszcze jedno idioci czy jak tam piszą inni są zarówno wśród starych jak i młodych kierowców
    0
Reklama

Zobacz więcej

Reklama