Leapmotor C10 REEV już w Polsce, czyli duży SUV dla rodziny

Koncern Stellantis za około 1,5 mld euro kupił przeszło 20 proc. udziałów w chińskiej firmie Leapmotor. Następnie powstała spółka joint venture Leapmotor International, w której 51 proc. i decydujący głos ma europejsko-amerykański gigant. Stąd Stellantis zyskał wyłączne prawa do eksportu, sprzedaży oraz produkcji samochodów Leapmotor na cały świat (poza Chinami).

Reklama

Teraz marka Leapmotor przyspiesza rozwój biznesu w Polsce. Pierwsze lawety wypełnione samochodami już dotarły do dilerów. Auta można kupić w siedmiu miastach. Lista obejmuje: Białystok, Bydgoszcz, Kraków, Łódź, Poznań, Szczecin i Warszawę. Sieć powiększy się również o kolejne punkty dilerskie jeszcze w pierwszej połowie 2025 roku. Do dwóch modeli elektrycznych (miejski hatchback T03 i SUV C10) dołącza właśnie hybrydowy Leapmotor C10 REEV (Range Extender Electric Vehicle – czyli samochód elektryczny ze spalinowym "przedłużaczem" zasięgu). Co dostaną kierowcy?

Tak wygląda Leapmotor C10 REEV, dużo miejsca w środku

Reklama

Leapmotor C10 z długością ponad 4,7 m zapewnia rodzinnie przestronne wnętrze z płaską podłogą z tyłu. Materiały w kluczowych miejscach są przyjemne w dotyku. Kierowca ma przed sobą dwa ekrany, jednak w kokpicie na próżno szukać przycisków. Do dyspozycji są tylko guziki na kierownicy, manipulator do sterowania oknami, dźwigienka kierunkowskazów i fizyczny przełącznik PRND na kolumnie kierowniczej.

Leapmotor C10 REEV / Materiały prasowe

Podgrzewane i wentylowane fotele, wielki szklany dach z elektryczną roletą oraz kamery 360 stopni to wyposażenie seryjne. Oprócz niezbyt dużego bagażnika (400-1375 litrów), wewnętrzne wymiary oraz przestronność zasługują na uznanie.

Leapmotor C10 REEV / Materiały prasowe
Leapmotor C10 REEV / Materiały prasowe

Leapmotor C10 REEV to samochód elektryczny z benzynowym przedłużaczem zasięgu. Jak to działa?

Nowy SUV jest wyposażony w silnik EV o mocy 215 KM oraz benzynową jednostkę 1.5. Tylne koła napędza wyłącznie jednostka elektryczna. Silnik spalinowy nie jest połączony z kołami, a służy jedynie do doładowywania akumulatora. Różnica w stosunku do w pełni elektrycznego samochodu polega na tym, że źródłem energii jest nie tylko akumulator, ale także benzynowiec (może produkować prąd na bieżąco, jeśli kierowca zechce energię z akumulatora wykorzystać później). Poza tym C10 REEV ma wszelkie cechy hybrydy z wtyczką, którą jest w rzeczywistości - samochód obsługuje zarówno ładowanie prądem przemiennym (AC), jak i szybkie ładowanie prądem stałym o mocy 65 kW (DC). Dzięki tej drugiej opcji C10 może odzyskać 50 proc. zasięgu elektrycznego w 18 minut.

Leapmotor C10 REEV / Materiały prasowe
Leapmotor C10 REEV / Materiały prasowe

Leapmotor C10 REEV - jakie spalanie? Zasięg jak w dieslu

Naładowany akumulator o pojemności 28,4 kWh (to więcej niż np. miał pierwszy elektryczny VW e-Golf z 2014 roku) powinien zapewnić 145 km zasięgu w rybie elektrycznym (cykl WLTP) – na co dzień taki wynik jest więcej niż wystarczający. Typowa hybryda plug-in na prądzie przejeżdża do 100 km. Całkowity zasięg C10 REEV z 50-litrowym zbiornikiem paliwa w cyklu mieszanym dochodzi do 1000 km, czyli jak w poczciwych dieslach. To oznacza, że nowym SUV-em można pojechać z Warszawy nad Bałtyk i wrócić (przynajmniej w teorii). Producent deklaruje zużycie benzyny na poziomie zaledwie 0,3 l/100 km w trybie mieszanym – ten bajeczny wynik jest możliwy wyłącznie przy regularnym ładowaniu baterii. Kierowca ma do wyboru cztery tryby jazdy – dwa elektryczne różniące się tym, ile system zostawia zapasu energii w baterii (9 proc. albo 25 proc.) i dwa tryby spalinowe (Fuel i Power+). Po rozładowaniu baterii Leapmotor C10 REEV powinien spalać ok 7 l/100 km.

Leapmotor C10 REEV / Materiały prasowe
Leapmotor C10 REEV / Materiały prasowe

– Nowy C10 REEV będzie impulsem, który zapewni nam znaczący wzrost sprzedaży – spodziewamy się, że co drugi sprzedany w Europie model C10 będzie wersją o zwiększonym zasięgu (range extender) – powiedział Tianshu Xin, dyrektor generalny marki Leapmotor International. – Technologia range extender eliminuje obawy o zasięg, łącząc napęd elektryczny z dodatkowym generatorem zasięgu, umożliwiając w ten sposób pokonanie ponad 970 km na jednym ładowaniu i tankowaniu – podkreślił.

Leapmotor C10 REEV / Materiały prasowe
Leapmotor C10 REEV / Materiały prasowe / Luciano Consolini

Leapmotor C10 REEV kosztuje od 149 900 zł. To będzie hit?

Leapmotor C10 REEV w bazowej wersji Style kosztuje w Polsce od 149 900 zł. To świetna oferta za tak duże auto. Alternatywą jest bogatsza odmiana Design - ten model to wydatek od 155 755 zł. Obie ceny są ofertą premierową. W regularnym cenniku C10 REEV kosztuje tyle samo, co model w 100 proc. bateryjny.

Z kolei elektryczny Leapmotor C10 Style kosztuje od 163 200 zł. W tym przypadku 40 000 zł rządowej opłaty obniży cenę SUV-a do 123 200 zł. Bogatsza odmiana Design wymaga 169 575 zł.

Samochód obejmuje 4-letnia gwarancja z limitem przebiegu 100 000 km. Na akumulator, ochrona została wydłużona do 8 lat i 160 000 km przebiegu. Jednak jeszcze większym hitem może być mniejszy i tańszy Leapmotor T03...

Leapmotor C10 REEV / Materiały prasowe

Dwie wersje wyposażenia do wyboru. Style czy Design?

Leapmotor C10 REEV jest dostępny w dwóch wersjach wyposażenia. W podstawowej Style standard to m.in.

  • Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna
  • Automatyczne reflektory LED
  • Przednie fotele regulowane elektrycznie
  • Czujniki parkowania z tyłu i kamera 360°
  • 12-głośnikowy system Hi-Fi o mocy 840 W
  • Panoramiczny dach z elektrycznie sterowaną roletą
  • 10,25-calowy zestaw wskaźników
  • 14,6-calowy' ekran centralny z systemem Leap OS i nawigacją online
  • Łączność 4G i aktualizacje Over-The-Air
  • Bezprzewodowe ładowarka indukcyjna
  • Aplikacja Leapmotor APP ze zdalnym sterowaniem funkcjami pojazdu
  • 18-calowe felgi aluminiowe
  • Chowane klamki drzwi
  • Relingi dachowe
  • Poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu + boczne poduszki powietrzne + kurtyny powietrzne + poduszka centralna
  • Leap Pilot (17 systemów wspomagania prowadzenia ADAS)
Leapmotor C10 REEV / Materiały prasowe

Wersja Design jest bogatsza. Standard to dodatkowo:

  • Podgrzewana kierownica
  • Podgrzewane i wentylowane przednie fotele
  • Elektrycznie podnoszona klapa bagażnika
  • Tapicerka siedzeń - skóra ekologiczna + PVC z certyfikatem OEKOTEX
  • Funkcja wykrywania jakości powietrza w obiegu wewnętrznym i zewnętrznym
  • Oświetlenie ambientowe wnętrza z funkcją odtwarzania rytmu muzyki
  • 20-calowe felgi aluminiowe Trident
  • Pełny tylny pas świetlny LED z animacją powitalną/pożegnalną
  • Tylne szyby przyciemniane
Leapmotor C10 REEV / Materiały prasowe
Leapmotor C10 REEV / Materiały prasowe

Leapmotor C10 REEV - dane techniczne, wymiary, osiągi

Silnik Benzynowy, 4-cylindrowy o poj. 1499 ccm (50 kW) + elektryczny 158 kW
Moc maksymalna 158 kW/215 KM
Moment obrotowy 320 Nm
Napęd tylny
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,5 s
Prędkość maksymalna 170 km/h
Zasięg łączny/w mieście (WLTP) 970 km (w tym 145 km zasięg EV)
Pojemność akumulatora 28,4 kWh
Maks. moc ładowania DC 65 kW
Długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi 4739/1900/1680/2825 mm
Prześwit 180 mm
Pojemność bagażnika 400-1375 l
Masa własna/ładowność 1980 kg /bd
Gwarancja na akumulator 8 lat lub 200 000 km
Cena od 149 900 zł
Leapmotor C10 REEV / Materiały prasowe

Leapmotor T03 - tak wygląda najtańszy model nowej marki

Leapmotor T03 to najmniejszy i najtańszy model chińskiej marki. Ten 5-drzwiowy hatchback o długości 3,62 m oferuje odrobinę mniej miejsca niż Dacia Spring. Bagażnik również jest mniejszy – zmieści walizkę kabinową i niewielką torbę, a po złożeniu tylnej kanapy zapewnia 880 l pojemności. Jednak w zamian zapewnia bogatsze wyposażenie i szerszy zestaw nowych technologii, w tym 10 systemów wspomagania prowadzenia (adaptacyjny tempomat, czujnik martwego pola, utrzymanie pasa ruchu itp.). Do tego jest 6 poduszek powietrznych, 3 kamery i 5 radarów.

T03 w podłodze skrywa akumulator 37,3 kWh. Taki magazyn energii ma zapewnić zasięg na poziomie 265 km, a w mieście nawet 395 km jazdy. Standardowe gniazdo CCS umożliwi szybkie ładowanie. Moc uzupełniania energii na poziomie 45 kW nie jest oszałamiająca, ale wystarczy by baterię od 30 do 80 proc. pojemności doładować w 36 minut. Silnik elektryczny o mocy 95 KM zamontowany przy przedniej osi pozwala przyspieszyć od zera do 50 km/h w 5 sekund.

Leapmotor T03 / dziennik.pl / Maciej Lubczyński

Leapmotor T03 kosztuje 44 900 zł, wystarczy wniosek

Leapmotor T03 kosztuje od 84 900 zł. Jednak po złożeniu wniosku o dopłatę w ramach nowego programu NaszEauto cena spadnie maksymalnie o 40 000 zł i T03 ostatecznie wyjdzie za 44 900 zł.

Leapmotor T03 / Tomasz Sewastianowicz

Leapmotor T03 - jaka gwarancja i wyposażenie seryjne?

Leapmotor T03 chroni 3-letnia gwarancja. Z kolei akumulator obejmuje 8 lat gwarancji z limitem przebiegu do 160 000 km. Spis wyposażenia to m.in.:

  • Automatyczny hamulec postojowy + Auto Hold
  • Klimatyzacja z regulacją elektroniczną
  • Kierownica ze skóry ekologicznej
  • Fotel kierowcy z regulacją wysokości
  • Elektryczna regulacja szyb przednich i tylnych
  • Czujnik parkowania z tyłu i kamera cofania
  • Panoramiczny dach z elektrycznie sterowaną roletą
  • 8-calowy zestaw wskaźników
  • 10,1-calowy ekran stacji multimedialnej z systemem Leap OS i nawigacją online
  • Łączność 4G i aktualizacje Over-The-Air
  • Aplikacja Leapmotor APP ze zdalnym sterowaniem funkcjami pojazdu
  • 15-calowe felgi aluminiowe
  • Tapicerka materiałowa w kolorze czarnym
  • Dwukolorowe nadwozie z czarnym dachem
  • Poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu + przednie boczne poduszki powietrzne + boczne kurtyny powietrzne
  • Leap Pilot (10 systemów wspomagania prowadzenia ADAS)
Leapmotor T03 / dziennik.pl / Maciej Lubczyński
Leapmotor T03 / dziennik.pl / Maciej Lubczyński
Leapmotor T03 / Tomasz Sewastianowicz