Nowa limuzyna z Japonii, czyli infiniti Q50. ZDJĘCIA
1 Jeśli o tym czy auto należy do klasy premium czy nie decydowałaby liczba technologicznych i elektronicznych nowinek, to nowe infiniti Q50 należałoby zaliczyć do grupy HiPremium. Samochód naszpikowany jest elektroniką jak dobra kasza skwarkami. Mieliśmy okazję sprawdzić działanie systemów japońskiej nowości w czasie jazd testowych i... jesteśmy pod wrażeniem.
dziennik.pl
2 Na szczególną uwagę zasługuje system DAS sprzężony ze specyficznie działającym aktywnym asystentem toru jazdy Active Lane Control. ALC utrzymuje samochód pomiędzy dwoma pasami ruchu samodzielnie korygując tor jazdy gdy auto zbliża się do linii ograniczającej pas ruchu. Efekt jest taki, że Q50 jechać można z rękami na karku a auto odbija się od linii ograniczających pas ruchu jak od ściany magnetycznej. Oczywiście ręce z kierownicy zdjęliśmy tylko testowo. Wiemy, że ALC nie jest automatycznym pilotem - choć jako żywo takowego przypomina - lecz tylko system mający ułatwiać prowadzenie.
Infiniti
3 Przetestowaliśmy Active Lane Control na przy większej prędkości na normalnej nawierzchni drogi. Działał! Ktoś może powiedzieć: "Na polskich dziurach jednak ciągle trzeba nieco kontrować kierownicą, by nie wypaść z toru jazdy."
dziennik.pl
4 Zrobiliśmy małą próbę! Jedno koło jechało po równym asfalcie, a drugie po dziurach głębokości płyty chodnikowej i… system utrzymywał auto pomiędzy pasami. Wyraźnie widzieliśmy, że kierownica drży, bo system walczy, by ustawić infiniti dokładnie w środku pasa. Znów sukces!
dziennik.pl
5 Inne bardzo ciekawe rozwiązanie, które także zaimplementowano w Q50 to nowe funkcje aktywnego tempomatu. Japońscy inżynierowie nazwali to tarczą bezpieczeństwa - w jej skład wchodzą systemy ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu oraz zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu, systemy ostrzegania przed martwym polem i eliminacji martwego pola, prewencyjny system hamowania awaryjnego, system ostrzegania przewidujący kolizję pojazdu poprzedzającego nas bezpośrednio z pojazdem jadącym przed nim...
dziennik.pl
6 Nas najbardziej zainteresował układ, który jest absolutną nowością - otóż konstruktorzy zadbali także o to by w czasie awaryjnego hamowania zminimalizować ryzyko najechania na nasze auto z tyłu (opcja dostępna wyłącznie z automatem). System awaryjnie zatrzymuje Q50 kilka metrów przed przeszkodą i obserwuje tył auta. Jeśli zbliża się do niego inny samochód i istnieje niebezpieczeństwo najechania na nas, system odbija pedał hamulca i podjeżdża kilka metrów, by uniknąć zderzenia. Silnik?
Infiniti
7 Do niedawna infiniti Q50 było dostępne z dwoma rodzajami napędu: 2,2-litrowym turbodieslem o mocy 170 KM oraz dwukrotnie mocniejszą hybrydą 50S - 364 KM. Niektórzy mogli odczuć brak "benzyniaka dla Kowalskiego".
Infiniti
8 Jesienią w palecie silnikowej Q50 pojawiła się turbodoładowana 2-litrowa, 4-cylindrowa jednostka wtryskiem bezpośrednim z palety… Mercedesa (silnik jest też dostępny pod maska nowej klasy C). Moc - 211 KM. Moment obrotowy - 350 Nm już od 1250 obr./min. W opinii producenta nowy motor pozwala rozpędzić Q50 od 0 do "setki" w 7,2 s i podróżować z maksymalną prędkością wynoszącą 245 km/h.
dziennik.pl
9 Nowy silnik benzynowy gwarantuje płynne przyspieszenie i szybkość reakcji. Już od niskich obrotów zabiera się do pracy. Przy głębszym wciśnięciu gazu słychać pomruk motoru zbliżony to tego jaki spotykamy w 6-cylindrowych jednostkach widlastych. Automatyczna 7-stopniowa przekładnia przenosząc napęd na tylną oś bardzo sprawnie i delikatnie zmienia biegi. Spalanie?
dziennik.pl
10 W opinii japońskich inżynierów nowy benzynowy silnik w cyklu mieszanym powinien spalać 6,3 l/100 km. Dla porównania Q50 z dieslem 2.2 d automat średnio zużywa 4,8 l/100 km, zaś hybryda - 6,2 l/100 KM. Prawda jest taka, że wartość fabrycznego zużycia paliwa jest podana ciut na wyrost. W trakcie naszej jazdy Q50 2.0T potrzebowało średnio około 9 litrów paliwa na 100 km - co przy tej wielkości aucie nie jest wcale złym wynikiem. Ile Q50 kosztuje w Polsce?
dziennik.pl
11 Nowy sedan należy do segmentu premium D, czyli gra w lidze BMW serii 3, Audi A4 i Mercedesa klasy C. Q50 jest dostępny z napędem na tylne koła lub układem 4x4. Gamę otwiera wersja z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,2 litra w cenie 144 500 złotych. Jak przyznają ludzie z Infiniti to pierwsza w historii tej marki czterocylindrowa jednostka wysokoprężna, która zaoferuje kierowcy 170 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Turbodiesel, podobnie jak benzynowe 2.0 Turbo, pochodzi z magazynów Mercedesa. Silnik można połączyć z sześciobiegową przekładnią manualną lub siedmiobiegowym automatem.
Newspress
12 Na liście standardowego wyposażenia najtańszego infiniti Q50 znajdziemy diody LED zastosowane w światłach tylnych, przednich światłach przeciwmgielnych oraz kierunkowskazach zintegrowanych z podgrzewanymi lusterkami zewnętrznymi. Przedstawiciele japońskiej marki zapewniają, że łatwe usuwanie drobnych zadrapań będzie możliwe dzięki zastosowaniu samonaprawiającej się zewnętrznej powłoki lakierniczej. W desce rozdzielczej wbudowano całkiem nowy system Infiniti InTouch z podwójnymi ekranami dotykowi LCD i wejściem VGA. Sześciogłośnikowy system audio obejmuje odtwarzacz płyt CD, bezprzewodowy transfer muzyki - Bluetooth audio streaming, połączenie USB/iPod i system sterowania głosem. Z dodatków można wybrać 14-głośnikowy system audio marki Bose. O komfort dba adaptacyjna klimatyzacja dwustrefowa.
dziennik.pl
13 Standardowymi elementami wyposażenia Q50 są m.in.: tempomat, ogranicznik prędkości, system start-stop oraz układ ułatwiający ruszanie pod górę. Bezpieczeństwa pilnuje aktywna kontrola toru jazdy, system kontroli trakcji, system monitorujący i ostrzegający o zmianie ciśnienia w oponach oraz wspomaganie hamowania. Infiniti Q50 z benzynowym silnikiem 2.0 Turbo jest dostępne dopiero od wersji Premium i kosztuje 151 500 zł (taniej o 3900 zł od diesla 2.2d z manulaną skrzynią i mniej o 13 100 zł od turbodiesla z ”automatem"). W porównaniu do hybrydy z tylnym napędem różnica w cenie wynosi 64 500 zł.
Infiniti
14 Auto w wersji Premium wyposażone jest w 17-calowe felgi aluminiowe i opony typu run-flat. We wnętrzu czekają skórzane fotele, które dostępne są w trzech kolorach: czarny (Graphite), szary (Stone) lub beżowy (Wheat). Oba przednie fotele są ponadto wyposażone w podgrzewane oparcia i siedziska. W wersji Premium mamy też do wyboru różne wykończenia wnętrz: dla zwolenników surowości - aluminium Kacchu, dla miłośników eleganckiego ciepła - drewno klonowe. Wyposażeniem tej wersji jest również lusterko wsteczne z funkcją automatycznego przyciemniania.
Infiniti
15 Ceny wersji Sport zaczynają się od 174 000 zł (o 19 000 zł więcej niż wersji Premium). Q50 w wersji sportowej ma bardziej agresywny wygląd - wystarczy spojrzeć na "ostry" przedni zderzak. Kolejnymi elementami odróżniającymi wersję sportową od Premium są charakterystyczne reflektory w technologii LED oraz większe, 19-calowe, trzyramienne felgi aluminiowe z oponami typu run-flat.
dziennik.pl
16 Sportowa hybryda Q50S Hybrid (od 216 000 zł), wyposażona w silnik V6 o pojemności 3,5 litra jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie 5,3 sekundy. Standardem są tu: sportowe zawieszenie, układ odzyskiwania energii podczas hamowania i sportowe hamulce. Aby ostrzegać przechodniów przed pojazdem poruszającym się w trybie elektrycznym z niską prędkością, samochód wyposażono w system emitujący hałas, naśladujący odgłos silnika.
Infiniti
17
Infiniti
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję