Pierwszy samochód z poduszką powietrzną w suficie już w Polsce. Citroen C4 cactus. ZDJĘCIA
1 Producent twierdzi, że zredukował koszty użytkowania, pozbywając się wszystkiego, co zbędne. C4 cactus jest o 200 kg lżejszy w stosunku do zwykłego C4. Nowy citroen mierzy 4,16 m długości i 1,73 m szerokości. Wysokość - 1,48 m. 1/3 stanowią powierzchnie przeszklone i 2/3 karoseria. Koła są osadzone na skrajach nadwozia, rozstaw osi wynosi 2,60 (tyle co w C4). W efekcie cactus ma być niezwykle przestronnym autem...
Citroen
2 Projektanci twierdzą, że niska deska rozdzielcza o poziomym układzie zapewnia więcej przestrzeni pasażerowi z przodu. Takie rozwiązanie pozwoliło też na wbudowanie dużego schowka. A co z poduszką powietrzną? Tu - uwaga! - rewolucja…
Citroen
3 Poduszka powietrzna dla pasażera została zamontowana z przodu w dachu - to rozwiązanie jest oferowane seryjnie już od najtańszej wersji. W przypadku zderzenia airbag rozwija się wzdłuż przedniej szyby (podczas gdy zazwyczaj wyskakuje z deski rozdzielczej)...
Citroen
4 Projektanci zlikwidowali przełączniki na rzecz dotykowego siedmiocalowego ekranu. Klikając w monitor można sterować klimatyzacją, multimediami, nawigacją, ustawieniami telefonu, usług internetowych i systemów wspomagających jazdę.
Citroen
5 W modelach ze sterowaną elektronicznie skrzynią biegów ETG tradycyjną dźwignię zmiany biegów zastąpiono uproszczonym systemem o nazwie Easy Push, który obejmuje konsolę z przyciskami "D, N, R" w dolnej części deski rozdzielczej i manetkę przy kierownicy do ręcznej zmiany przełożeń...
Citroen
6 Tradycyjne oddzielne siedzenia przednie zastąpiła "sofa". Citroen C4 cactus oferuje bagażnik o pojemności 358 litrów. Tapicerka foteli, obicia drzwi i deski rozdzielczej dostępne w trzech tonacjach kolorystycznych: Ambiance Stone Grey, Pack Purple Inside i Pack Habana Inside.
Citroen
7 Silniki, wyposażenie i ceny? Citroen stawia przed polskimi kierowcami cztery poziomy wyposażenia do wyboru: start, live, feel i shine. Silniki? Francuzi proponują trzy jednostki benzynowe oraz dwa turbodiesle.
Citroen
8 Fani jazdy na benzynie mają do wyboru silnik 1,2 l Pure Tech w trzech poziomach mocy - 75, 82 i 110 KM. Amatorzy jednostek wysokoprężnych mogą zdecydowac się na e-HDI 1,6 l rozwijające odpowiednio 92 i 100 KM.
Citroen
9 Najtańszy i najsłabszy wariant benzynowy o mocy 75 KM i wyjściowy model z 85-konnym silnikiem są niemal bliźniacze pod względem osiągów. Sprint do 100 km/h trwa 12,9 s; prędkość maksymalna to odpowiednio 166 i 167 km/h.
Citroen
10 Samochód można mieć w jednym z dziewięciu lakierów. Do tego są cztery kolory poduszek ochronnych Airbumps, czyli wstawek na bocznych listwach auta i zderzakach – mają one chronić karoserię przed drobnymi uszkodzeniami. W sumie dostępnych będzie 21 kombinacji kolorystycznych nadwozia plus pięć kolorów tapicerki.
Citroen
11 Najtańszy citroen C4 cactus kosztuje od 51 900 zł – model z silnikiem benzynowym 1.2/75 KM w wersji start. Taki model jest wyposażony m.in. w poduszki powietrzne przednie, boczne, kurtynowe i airbag sufitowy, tempomat z ogranicznikiem prędkości, czujniki ciśnienia powietrza w oponach, światła do jazdy dziennej LED, centralny zamek czy dotykowy ekran o przekątnej 7 cali. Bazowy model start nie ma klimatyzacji - nawet za dopłatą. Można ją zamówić dopłacając 3200 zł do odmiany live (w tej wersji najtańszy C4 cactus z silnikiem 1.2/82 KM kosztuje od 54 900 zł). Klima w standardzie jest oferowana w wersji feel - auto kosztuje od 58 900 zł. Najtańszy turbodiesel 1, 6 l e-HDI 92 KM jest łączony seryjnie ze zautomatyzowaną, sześciostopniową skrzynią biegów - cena od 68 500 zł (z klimatyzacją w standardzie od 72 500 zł).
Citroen
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję