Dziś otworzą wiadukt Trasy Łazienkowskiej w Warszawie
– Dobra wiadomość! Trasa Łazienkowska przy Agrykoli jest już gotowa! Tak, jak zapowiadałem - otwieramy ją kilka miesięcy przed terminem. Dziś oddajemy do ruchu drugi z nowo wybudowanych wiaduktów. Pierwsi kierowcy pojadą nim już od godz. 22.00 – poinformował Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy.
Na wiadukcie południowym będą dostępne wszystkie trzy pasy ruchu w stronę Pragi-Południe: dwa dla kierowców indywidualnych i buspas. Przełączenie ruchu w stronę Pragi-Południe na nowy wiadukt umożliwi zmianę oznakowania poziomego na wiadukcie północnym i w rejonach dojazdów.
– Za kilka dni, po zakończeniu tych prac, na obydwu nowych wiaduktach będą już dostępne trzy pasy ruchu w każdym kierunku (w tym buspas), a przystanek autobusowy w rejonie ronda Jazdy Polskiej wróci na swoje dawne miejsce, czyli z poziomu jezdni Trasy Łazienkowskiej na poziom ronda – wyjaśnił warszawski ratusz.
Postoimy w korkach na nowym asfalcie?
Pod informacją o otwarciu wiaduktu internauci nie szczędzili uszczypliwości. – Nareszcie nie będzie trzeba stać w korkach na starym asfalcie tylko na nowym! Hurra! A wystarczyło wyremontować tylko buspas, dla reszty ten remont i tak nie sprawi różnicy – napisał jeden z komentujących.
Na odpowiedź ratusza nie czekał długo. – Nowe wiadukty Trasy Łazienkowskiej mają ok. 400 m długości. Zastąpiły one stare obiekty, które były użytkowane od 1974 r. i ze względu na pogarszający się stan techniczny wymagały modernizacji. Przed rozpoczęciem przebudowy wiaduktami przejeżdżało ponad 110 tys. pojazdów dziennie. W 2015 r. specjaliści z Politechniki Warszawskiej wykonali ekspertyzę stanu technicznego wiaduktów, w której rekomendowali rozebranie obiektów i odbudowanie ich od podstaw – odparował magistrat.
Wiadukt Trasy Łazienkowskiej w Warszawie oddany przed terminem
Termin realizacji inwestycji wyznaczono w marcu 2024 roku, choć Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta informował już we wrześniu, że inwestycja zostanie zakończona wcześniej.
Stare wiadukty zostały rozebrane, a następnie odbudowane zgodnie z obowiązującymi, wyższymi standardami w zakresie dostępności i wytrzymałości obiektów. Ruch na Trasie Łazienkowskiej był zachowany przez cały czas trwania inwestycji. Na nowych wiaduktach pojawił się nowy asfalt, energooszczędne, oświetlenie LED, ciągi pieszo-rowerowe a także pochylnie poprawiające dostępność dla osób z ograniczeniami ruchowymi.