Przedsiębiorca General Motors Poland Sp. z o.o. powiadomił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre samochody Opel Agila, Astra G, Astra H, Combo C, Corsa C, Meriva A, Tigra B mogą stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkowników.
Polski dystrybutor marki Opel poinformował, że w niektórych egzemplarzach wymienionego modelu, wyprodukowanych w roku 2005 w Wielkiej Brytanii, Polsce, Hiszpanii, Portugalii oraz Niemczech, silnik może mieć pogorszone osiągi i hałasować, a w najgorszym przypadku może dojść do pęknięcia wałka rozrządu.
Przedsiębiorca poinformował, że na rynek polski wprowadzono 4830 samochodów potencjalnie niebezpiecznych. Naprawy wymagają wyłącznie pojazdy z silnikiem Z10XEP (kod RPO LJ4), Z12XEP (kod RPO LB4), Z14XEP (kod RPO LJ2), Z14XEL(kod RPO LKA).
GM Poland przyznał też, że niektóre samochody Opel Astra H oraz Zafira B także mogą stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa... Co się dzieje?
GM Poland przyznał też, że niektóre samochody Opel Astra H oraz Zafira B także mogą stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa...
Otóż w niektórych egzemplarzach wymienionych modeli, wyprodukowanych w Belgii, Wielkiej Brytanii, Niemczech oraz Polsce sporadycznie może występować wadliwe działanie sygnału dźwiękowego (klaksonu). Przedsiębiorca poinformował, że na rynek polski wprowadzono 39 950 samochodów objętych kampanią.
Jednak to nie koniec wpadki Opla… Producent powiadomił UOKiK o tym, że niektóre sztuki Movano B RM2 010 również mogą stwarzać zagrożenie...
Jak wynika z komunikatu w niektórych egzemplarzach wymienionych modeli, wyprodukowanych w roku 2010 we Francji nieprawidłowo zmontowano uchwyt pasa bezpieczeństwa po zewnętrznej stronie pojedynczego siedzenia przedniego, co może powodować nieodpowiednie podtrzymywanie pasażera przez pasy.
Przedsiębiorca poinformował, że na rynek polski wprowadzono 65 samochody objęte kampanią. Naprawy wymagają tylko pojazdy z pojedynczym siedzeniem przednim kierowcy (kod RPO, A51, B21, A5Z ) i/lub pasażera (kod: RPO, AE1, AHZ).
W każdym przypadku Opel zawiadomił autoryzowane serwisy prowadzące sprzedaż na terenie Polski o prowadzonej kampanii naprawczej, serwisy te zawiadomią klientów, którzy nabyli samochody objęte kampanią listami poleconymi o wadach, które mogą występować w ich samochodach i wezwą klientów do wizyty w autoryzowanym serwisie w celu dokonania niezbędnych modyfikacji.
Na koniec zła wiadomość dla posiadaczy japońskich aut...
Na koniec zła wiadomość dla posiadaczy japońskich aut...
MMC Car Poland sp. z o.o. powiadomił UOKiK, że samochody Mitsubishi Lancer (CY, CX) także mogą powodować kłopoty...
Otóż samochodach osobowych Mitsubishi Lancer (CY, CX) zapięcie pasów bezpieczeństwa kierowcy może się zacinać lub zepsuć, co w konsekwencji może doprowadzić do braku możliwości zapięcia pasów bezpieczeństwa kierowcy pojazdu.
Przedsiębiorca zaprosi listem poleconym posiadaczy samochodów Mitsubishi Lancer (CY, CX) z wadliwymi zapięciami pasów na ich bezpłatną wymianę. W Polsce wada dotyczy 165 sztuk tego modelu samochodu…