Astra numer cztery zadebiutuje 17 września na międzynarodowym salonie samochodowym we Frankfurcie. Wtedy poznamy cenę! W gliwickich zakładach General Motors produkcja czwartej generacji oplowskiego kompaktu ma ruszyć pod koniec 2009 roku. Sprzedaż wystartuje na początku 2010 roku.
"Do produkcji czwartej generacji astry gliwicki zakład przygotowuje się od dłuższego czasu. Prace idą zgodnie z planem. Niedawno z linii produkcyjnej zjechały pierwsze samochody pilotażowe." - powiedział DZIENNIKOWI Przemysław Byszewski, szef biura prasowego General Motors Poland.
>>>Nowy opel z Polski złapany przez szpiega
Astra numer cztery powstała na nowej platformie Delta, zaprojektowanej przez GM dla kompaktów (wykorzystuje ją m.in. chevrolet cruze). W porównaniu z obecnym pokoleniem w wersji pięciodrzwiowej ma ponad 7 cm większy rozstaw osi i jest przeszło 17 cm dłuższa. Od przedniego zderzaka do tylnego mierzy 4,42 m. Dodatkowe centymetry to większa przestronność tak z przodu jak i na tylnej kanapie - sprawdziliśmy to prawda.
Samochód ma być niezwykle bezpieczny. Nowy, inteligentny zderzak zminimalizuje uszkodzenia przy uderzeniach z przodu i z tyłu, ograniczy obrażenia pieszych i pasażerów, a także wydatki na naprawę i ubezpieczenie. Pięć gwiazdek w teście Euro NCAP? Dlaczego nie… Wynik poznamy już za kilka tygodni.
Wnętrze? Poczucie auta z wyższej półki gwarantowane - materiały są miękkie a spasowanie dopracowane w najmniejszym szczególe. To widać i czuć. Płynne, dynamiczne linie i rzeźbiarskie kształty to kontynuacja stylu, jaki przywiozła ze sobą insignia. "Astra to samochód sportowy z elementami elegancji, zaś insignia to samochód elegancki z elementami sportowymi." - powiedział DZIENNIKOWI w czasie prezentacji Malcolm Ward, szef stylistów odpowiedzialnych za astrę czwartej generacji.
Czerwone podświetlenie wnętrza zadba o atmosferę ciepłą i… agresywną. Dowód? Lampki otaczające dźwignię zmiany biegów mają sprawić, że po przekręceniu kluczyka w oku kierowcy pojawi się błysk emocji. Poza tym nocą konsola centralna ma sprawiać wrażenie unoszącej się w powietrzu - oddzielonej od auta.
Praktyczność? Schowki zaplanowano z głową. Jedną z ciekawszych sztuczek zastosowanych przez konstruktorów Astry jest opatentowana podłoga Flex-Floor, którą można ustawić na różnych wysokościach bagażnika (370 litrów pojemności), a tym samym uzyskać przestrzeń ładunkową pod podłogą.
Od początku sprzedaży Opel postawi przed kierowcami 8 jednostek do wyboru - 4 benzynowe o pojemności 1.4 i 1.6, które dadzą od 100 do 180 KM (1.6 turbo). Nowy, doładowany motor 1.4 Turbo/140 KM zastąpi obecnie stosowany silnik 1,8. Mniejszy silnik ma osiągać o 14 procent wyższy moment obrotowy, zużywając jednocześnie mniej paliwa.
Cztery turbodiesle CDTI to pojemność od 1.3 do 2.0 litrów i moc od 95 KM do 160 KM - każdy z tych silników ma założony filtr cząstek stałych. Oczywiście nie zabraknie "zielonej" wersji ecoFlex o szczególnie niskim zużyciu paliwa i emisji CO2. Słowem hulaj dusza!