Inne
Inne

Do starcia stanęła astra z najnowszym silnikiem 1,4 Turbo/140 KM i golf ze 122-konnym sercem 1,4 TSI. Wynik? Duża niespodzianka - czytamy na stronie internetowej niemieckiego magazynu motoryzacyjnego "Auto Bild". Ale po kolei...

>>>Opel z Polski powalił Niemców na kolana

Wygląd - chłodne, przejrzyste linie golfa przeciw figlarnej ekstrawagancji astry. Kwestia gustu - oba auta znajdą amatorów i przeciwników.

Punktacja - 1:1

W Astrze oko przykuwa konsola w kształcie litery V, w Golfie widać wszystko jak na dłoni. Kierowca o wzroście 1,93 m ma wystarczająco miejsca z przodu w jednym jak i w drugim aucie. W Astrze siedzi się z tyłu niżej i jest trochę więcej wolnej przestrzeni nad głową.

Ponownie remis - 2:2

>>>Pierwsza stłuczka nowego Opla z Polski

Jazda - oba auta z silnikami benzynowymi z turbodoładowaniem o pojemności 1,4 l dopiero na autostradzie pokazują swoje możliwości. Dodatkowych 18 KM w Astrze prawie się nie czuje. Dopiero na stacji widać różnicę: Opel zużywa prawie pół litra mniej paliwa.

Osiągi? Astra 9,7 s do 100 km/h, prędkość maksymalna - 205 km/h. Golf - 9,5 s do 100 km/h, 200 km/h. Rozczarowujące w obu pojazdach - brak automatycznego systemu Start-Stop oraz brak wskaźnik zmiany przełożenia skrzyni biegów.

Mimo to punkt dla Opla: 3:2

Na drodze - astra wspaniale trzyma się wyznaczonego toru jazdy, szybko i precyzyjnie reaguje na ruchy kierownicy - piszą Niemcy. Golf oferuje za to wyższy komfort jazdy, bo lepiej zachowuje się na nierównych drogach.

Wynik - 4:3 dla astry

>>>Zobacz, jak torturują nowego opla z Polski

Koszty - nowy kompakt Opla kosztuje w Niemczech od 19 075 euro zaś za golfa trzeba zapłacić od 21 655 euro. Krótki rachunek - Astra jest o ponad 2500 euro tańsza, w dodatku ma niższe zaszeregowanie w ubezpieczeniach (pisaliśmy o tym tu). Golf jest jednak o wiele lepiej wyposażony (np. seryjna klimatyzacja) i nie traci tak na wartości.

Wynik - 5:4 dla nowego Opla

Astra wygrywa ze względu na niższe spalanie. Szkoda, że Opel produkuje Astrę w Polsce i Wielkiej Brytanii a nie w Niemczech - czytamy w podsumowaniu porównania.

>>>Oto auto, któremu prądu nie zabraknie

Seryjna produkcja nowego kompaktu Opla w Gliwicach ruszy już w listopadzie. Samochód w wersji hatchback (5d) będzie powstawać na jednej linii montażowej z astrą III sedan oraz zafirą. Sprzedaż w Polsce ruszy w pierwszych dniach 2010 roku.