"Opel już odebrał 120 tys. zamówień na nową, pięciodrzwiową Astrę w wersji hatchback, która w Niemczech po raz pierwszy pojawiła się w grudniu 2009 roku, a w późniejszym terminie również w całej Europie. Aby sprostać ogromnemu popytowi ze strony klientów, w polskich zakładach w Gliwicach w czerwcu wprowadzonych zostanie dodatkowych 17 zmian." - powiedział dziennikowi.pl Przemysław Byszewski, dyrektor biura prasowego Opla w Polsce.
Jak się dowiedzieliśmy Opel oczekiwał 180 tys. zamówień na nową Astrę w całym pierwszym roku sprzedaży. Tylko w Niemczech w ciągu pierwszych dwóch miesięcy 2010 r. rejestracje nowej Astry wzrosły o 38 procent w porównaniu z takim samym okresem ubiegłego roku. Dzięki temu Astra jest w Niemczech na drugim miejscu w klasie kompakt.
Nowe modele Opla w tym roku - czytaj dalej>>>
>>>Nowy Opel jak... Rolls-Royce!
Jednak to nie koniec inwazji Opla. W czerwcu niemiecki producent rozpocznie sprzedaż nowej generacji Merivy - vana, w którym największą innowacją są tylne drzwi FlexDoors, otwierane pod wiatr. Tak, tak identycznie jak w mega luksusowych limuzynach Rolls-Royce... W późniejszym terminie 2010 roku na rynku pojawi się Astra w wersji kombi o nazwie Sports Tourer.
Nowe modele Opla w tym roku - czytaj dalej>>>
By sprostać takim planom Opel zatrudni do 250 inżynierów w prowadzonym przez siebie Centrum Rozwoju Technicznego w Rüsselsheim, mającym wspomóc dodatkowe prace wynikające z szeroko zakrojonej ofensywy produktowej tej marki. Spółka ogłosiła wcześniej, iż do roku 2014 zainwestuje 11 mld euro w odświeżenie 80 procent linii swoich modeli. Wśród projektów znajduje się wprowadzenie nowych pojazdów, jak np. Ampery z napędem elektrycznym, która na rynku pojawi się w 2011 roku.
Poza tym nadal istnieje silnie zapotrzebowanie na nowego Opla Insignię. Zakłady w Rüsselsheim, gdzie wyprodukowano już ponad 200 tys. egzemplarzy Insignii, planują pięć dodatkowych zmian w maju i czerwcu.