Skoda zbudowała nowy model. W Polsce na poprzednika były przedpłaty. ZDJĘCIA
1 Za bazę do budowy nowego pikapa posłużyła najnowsza skoda fabia. Auto wyposażono w 18-calowe alufelgi z octavii RS. Pod maską znajduje się silnik benzynowy 1.2 TSI o mocy 90 kW (ponad 120 KM) sprzężony z 7-biegową skrzynią automatyczną DSG.
Skoda / Photo IvoHercik.com
2 Poszczególne elementy w kabinie są wykończone w kolorze szaro-stalowo-białym. Studenci zamontowali we wnętrzu funstar jedną z najlepszych na świecie sportowych kierownic skody oraz nagłośnienie o mocy 1400 Watt...
Skoda / Photo IvoHercik.com
3 Odlotowy pikap Skody wyróżnia się połączeniem metalicznych kolorów: szarego steel i bieli moon, ze spoilerami i grillem mocno kontrastującymi swoją wyrazistą zielenią. Szczególną cechą są diody LED zamontowane poniżej progów, które oświetlają spód auta na zielono oraz reflektory, również w technologii LED z zielonymi paskami, będącymi światłami do jazdy dziennej. Diody LED świecą też w tylnych lampach. Czy w ten sposób czeski producent chce wrócić na drogi z niedrogim pikapem?
Skoda / Photo IvoHercik.com
4 Ponad 20 lat temu, 5 września 1994 roku, linię montażową macierzystej fabryki w Mlada Boleslav opuściła pierwsza, seryjna skoda felicia nowej generacji. Oficjalna premiera miała miejsce miesiąc później, na praskim Moście Karola, gdzie zaprezentowano trzy pojazdy w czeskich barwach narodowych. Konstrukcja, zapożyczająca imię od słynnego roadstera produkowanego w latach 1959-64, zastąpiła w ofercie model favorit, opracowany samodzielnie w pierwszej połowie lat 80. i wytwarzany od roku 1987.
Skoda / Photo IvoHercik.com
5 Pomimo, że felicia wykorzystywała większość elementów i podzespołów swego poprzednika, to 1187 części opracowano od nowa, zgodnie z normami obowiązującymi u nowego partnera strategicznego marki - Volkswagena. Prace nad następcą modelu favorit ruszyły krótko po włączeniu marki Skoda w struktury koncernu VW, jeszcze w 1991 roku. Rok później gotowe były już pierwsze prototypy (w tym samym czasie, równolegle rozpoczęto prace nad nową octavią), a w 1993 roku powstała seria otwierająca pojazdów, poddawana intensywnym badaniom i testom.
Skoda
6 W chwili swej premiery, felicia była oferowana z jedną z wersji sprawdzonego, benzynowego silnika 1.3 OHV zasilanego układem jednopunktowego wtrysku - o mocy 54 KM bądź 68 KM. Wyłącznie na rynki eksportowe kierowano pojazdy z odmianą silnika zasilanego poprzez gaźnik i mocy 58 KM. W 1995 ofertę silników poszerzono o jednostki VW - benzynową 1.6 MPi (75 KM) oraz - nieco później - wysokoprężną 1.9 D (64 KM).
Skoda / Photo IvoHercik.com
7
W Polsce, w roku 1995 liczba chętnych na nową skodę spowodowała powrót zapisów na listy oczekujących oraz przedpłat. Przypominamy, że felicia była montowana także w Poznaniu (łącznie ponad 130 tysięcy sztuk).
Stopniowo wprowadzano kolejne odmiany nadwoziowe - felicię combi (następcę modelu forman), użytkowe: dwumiejscową felicię pickup (oferowaną na wybranych rynkach jako VW Caddy) i dwu- lub pięciomiejscową van plus, bazującą na combi, wreszcie rekreacyjną fun (na foto).
Skoda
8
Skoda / Photo IvoHercik.com
9 Łącznie, w latach 1994-2001 zbudowano ponad 1,4 miliona egzemplarzy wszystkich wersji felicii, w tym najwięcej - 915 853 sztuk - odmiany hatchback, a najmniej - 3992 egzemplarze - weekendowej fun.
Skoda
10
Skoda / Photo IvoHercik.com
11
Skoda / Photo IvoHercik.com
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję