Warszawa
Reklama

Warszawa 210 z 1964 roku - jedyny zbudowany i ocalały egzemplarz. Zobacz ZDJĘCIA

22 lipca 2014, 12:24
Ostatecznie wytwarzanie warszawy zakończono w 1973 roku, po wyprodukowaniu ponad 250 tys. aut w różnych odmianach nadwoziowych. Inżynierowie próbowali stworzyć następcę - ford falcon posłużył jako wzór dla konstrukcji nadwozia warszawy 210...
Ostatecznie wytwarzanie warszawy zakończono w 1973 roku, po wyprodukowaniu ponad 250 tys. aut w różnych odmianach nadwoziowych. Inżynierowie próbowali stworzyć następcę - ford falcon posłużył jako wzór dla konstrukcji nadwozia warszawy 210... / Muzeum Techniki i Przemysłu NOT
Warszawa M20, czyli pierwszy samochód produkowany seryjnie po wojnie. Nie był to jednak pojazd krajowej myśli technicznej - powstawał dzięki radzieckiej licencji. Właśnie 22 lipca 1950 roku - w rocznicę ogłoszenia Manifestu PKWN - Polacy i przedstawiciele ZSRR podpisali stosowną umowę. Mało kto wie, że inżynierowie w czasach PRL próbowali stworzyć następcę, lecz życie nowego modelu zakończyło się na etapie prototypu - oto zdjęcia warszawy 210 z 1964 roku - jedynego zbudowanego i ocalałego egzemplarza. Dlaczego zaniechano dalszych prac? Na horyzoncie pojawiły się plany produkcji innego auta...

Powiązane

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

Reklama
Reklama
Zapisz się na newsletter
Zmiany w przepisach dla kierowców, najświeższe informacje ze świata motoryzacji, premiery, testy najnowszych modeli aut, porady. Od kiedy zakaz samochodów spalinowych? Czy pieszy ma zawsze pierwszeństwo? Gdzie zainstalują nowe fotoradary i kamery odcinkowego pomiaru prędkości? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w newsletterze Auto.dziennik.pl.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Reklama
Zobacz
Reklama