Garbate szczęście Polaka świętuje urodziny! Dostaliśmy je z ZSRR. ZDJĘCIA z archiwum
1 Pierwowzorem był gaz M20 pobieda, który w Związku Radzieckim był wytwarzany na licencji Forda. W ciągu pierwszego roku wyprodukowano 1650 samochodów.

Newspix / DOROTA SOLARZ
2 Podpisanie umowy licencyjnej pomiędzy naszym krajem a sąsiadem ze wschodu nastąpiło 22 lipca 1950 r. Data nie była przypadkowa...

Narodowe Archiwum Cyfrowe
3 Data nie była przypadkowa, bo w tym dniu obchodzono rocznicę ogłoszenia Manifestu PKWN.

Newspix / DOROTA SOLARZ
4 Do napędu modelu M20 stosowano dolnozaworowy silnik o pojemności 2120 ccm i mocy 50 KM. Maksymalnie auto mogło rozpędzić się do 105 km/h. Kariera garbatej warszawy zakończyła się w 1964 roku, gdy do produkcji trafiła odmiana 4-drzwiowa, oznaczona jako 223.

Narodowe Archiwum Cyfrowe
5 Ostatecznie wytwarzanie Warszawy zakończono w 1973 roku, po wyprodukowaniu ponad 250 tys. aut w różnych odmianach nadwoziowych. Inżynierowie próbowali stworzyć następcę, ale życie modelu 210 zakończyło się na etapie projektu (sześciocylindrowy silnik miał moc ok. 80 KM). Dlaczego zaniechano dalszych prac?

Narodowe Archiwum Cyfrowe
6 Na horyzoncie pojawiły się plany produkcji polskiego fiata 125p. Warszawa po cichu znikała z polskich dróg - na przestrzeni lat tylko zapaleńcy stare egzemplarze doprowadzali do dawnej świetności… Od jakiegoś czasu o warszawie znowu jest głośno.

Narodowe Archiwum Cyfrowe
7 Od jakiegoś czasu o warszawie znowu jest głośno. Pozytywnym sprawcą zamieszania jest Michał Koziołek, pomysłodawca projektu przywrócenia do żywych legendarnego auta. Jeżdżące wcielenie nowej warszawy powinno być gotowe na przełomie września i października 2014 r. Pod koniec roku 2014 planowane są pierwsze testy drogowe. Co ciekawe zainteresowanie nową warszawą jest spore, również za granicą.

newwarsaw.com
8 "W tej chwili mamy grupę osób, która zadeklarowała chęć zakupu przyszłego pojazdu. Zamówienia dotarły do nas z Polski, Japonii, USA, Belgii, Niemiec, Emiratów Arabskich. Te osoby wpisujemy na listę, którą zweryfikujemy po prezentacji gotowego pojazdu. Kiedy przedstawimy już w pełni jeżdżące auto będziemy mogli, do każdej z tych osób wysłać informacje o ukończeniu auta i zapytaniu, czy wciąż są zainteresowani zakupem jednego egzemplarza. Nie ukrywamy, że najbardziej zależy nam, żeby te auta zostały w Polsce (będzie ich tylko kilka sztuk ) i miło byłoby zobaczyć kiedyś je na polskich drogach. Zapewniamy jednak, że pierwszy egzemplarz pozostanie w Polsce (nie na sprzedaż) jako forma wizytówki. Odwiedzi wiele miejsc w Polsce, żeby każdy Polak mógł zobaczyć, że warto wierzyć w marzenia i dążyć do celu" - powiedział portalowi dziennik.pl Michał Koziołek.

newwarsaw.com / Picasa
9 Młody projektant uściśla, że podzespoły pochodzą z BMW M5. Sercem nowej warszawy ma być pięciolitrowy silnik V10 o mocy 507 KM, z którego docelowo konstruktorzy planują osiągnąć 600 KM. Zawieszenie będzie regulowane. Napęd na tylną oś.

newwarsaw.com
10 Nowa warszawa, w odróżnieniu do protoplasty, nie będzie produktem masowym. Na początku lipca Michał Koziołek w rozmowie z dziennik.pl przyznał, że jako grupa pasjonatów są w stanie budować do 3 aut rocznie, a docelowo chcą stworzyć 11 sztuk.

newwarsaw.com
11 Poczynania zespołu projektantów i losy nowej warszawy można śledzić na Facebooku - facebook.com/NewWarsaw

newwarsaw.com
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Komentarze(11)
Pokaż:
NajnowszePopularneNajstarszeW samochodzie istotna jest nie tylko sylwetka , ale również osiągi , wydajność i sprawność silnika, a przede wszystkim niezawodność. Nie wydaje się aby projekt jednego człowieka spełniał wszystkie te wymagania.
"Warszawa",którą nam darowali (sprzedali) Rosjanie też nie była rosyjska,a zdobyczna.To samo motocykl SHL (późniejszszy WFM).O polskości można dyskutować jedynie w przypadku motocykla "SokóŁ" i "Junak",bo nawet motopompa do "Syreny" była skopiowana.