Zobacz, jak wypasione limuzyny sprawi sobie fiskus! Na liście Audi, BMW i Mercedes. ZDJĘCIA
1 Na pokładzie specjalne wyposażenie - wszystkie auta muszą być uzbrojone w zakamuflowane lampy i syreny, czyli atrybuty pojazdów uprzywilejowanych. To jednak nie wszystkie wymagania jakie podwładni Rostowskiego stawiają przed nowymi limuzynami...
Mercedes
2 Przykładowo urząd kontroli skarbowej w Lublinie zażyczył sobie, limuzynę z silnikiem benzynowym o pojemności co najmniej 2451 ccm, automatyczną skrzynią biegów i napędem na cztery koła. Które auta spełniają takie warunki? Lista nie jest zbyt długa - znajdziemy na niej np. Audi A6 3.0 TFSI quattro (cena - 273 tys. zł), BMW 535i xDrive (cena - 266,4 tys. zł) czy Mercedes klasy E350 4Matic za (cena - 273 tys. zł).
BMW
3 Fiskus życzył sobie, by ten samochód był pokryty lakierem białym metalik lub perłowym. Zrezygnował z tej opcji dopiero gdy jeden z oferentów zarzucił, że taki lakier jest "wyróżnikiem bardzo rzadko stosowanym w produkcji samochodów luksusowych". Urzędnicy ostatecznie przystali na limuzynę ze zwykłym białym lakierem.
BMW / MM
4 Co ciekawe ministerstwo finansów odrzuciło ofertę jednej z firm, która prosiła o dopuszczenie do przetargu auta spełniającego wszystkie wymagane warunki, ale z silnikiem benzynowym o pojemności do 2 litrów. Takie auto byłoby tańsze w eksploatacji i kosztowałoby mniej - samochody z silnikami o pojemności poniżej 2 litrów są obłożone ponad 5 razy niższym podatkiem akcyzowym niż auta z silnikami o większej pojemności skokowej, a to sprawia, że i cena tych pierwszych jest o około 20 proc. niższa. Takie wyliczenie nie przekonało jednak urzędników ministerstwa. Gdyby fiskus zgodził się na ten wariant, wówczas samochody mógłby dostarczyć np. Opel, Ford czy Volkswagen…
Audi
5 Gazeta Wyborca podkreśla, że w przypadku przetargu na samochody dla skarbówki głównym kryterium wyboru ma być właśnie cena. Dziennik zwraca jednak uwagę na fakt, że jest to niezgodne z rozporządzeniem premiera Donalda Tuska z maja 2011 roku. Szef rządu zdecydował, że w publicznych przetargach na zakup samochodów osobowych obowiązkowymi kryteriami muszą być: zużycie energii, emisja CO2 oraz emisje tlenków azotu, cząstek stałych i węglowodorów.
Audi
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję