Solaris już po raz 15. z rzędu zajmuje w Polsce pierwsze miejsce w segmencie niskopodłogowych autobusów miejskich z udziałem w rynku 51 proc.- czytamy w komunikacie.

Reklama

Eksport w roku 2017 stanowił blisko 70 proc. ogółu sprzedaży firmy, podano również.

- Mamy świadomość, że nasz sukces nie byłby możliwy bez spełniania oczekiwań naszych klientów, które są dla nas najważniejsze. W 2017 roku przeprowadziliśmy kompleksowe badania satysfakcji klienta, tak aby dowiedzieć się, co w opinii naszych partnerów biznesowych możemy robić lepiej. Zebraliśmy niezwykle cenne uwagi, ale z nieskrywaną satysfakcją odnotowujemy fakt, że blisko 80 proc. badanych jest zadowolonych ze współpracy z nasza firmą. To największa wartość, jaką udało się stworzyć wokół marki Solaris przez ostatnie dwie dekady - powiedziała prezes Solange Olszewska, cytowana w komunikacie.

W chwili obecnej Solaris ma podpisanych do realizacji zamówień na ponad 1400 pojazdów.

- W roku 2017 pokazaliśmy premierową wersję przegubowego autobusu elektrycznego nowej generacji Solaris Urbino 18 electric oraz przegubową wersję trolejbusu Solaris Trollino 18. Oba modele znalazły już swoich pierwszych nabywców w Polsce, Belgii i na Słowacji. W tym roku planujemy premierę aż trzech pojazdów. Pierwszym z nich jest nowy Solaris Trollino 24. Będzie to pojazd dwuprzegubowy o długości 24 metrów. Na początku powstanie w wersji trolejbusowej, ale docelowo ma on stanowić platformę także dla dwuprzegubowych autobusów elektrycznych i hybrydowych. Kolejne dwie premiery planowane na ten rok to nowy Solaris Urbino 12 z wodorowym ogniwem paliwowym oraz niskowejściowy nowy Solaris Urbino 12 LE nakierowany na niskie koszty eksploatacji. Robocza nazwa tego modelu to 'Lite'. Premiery tych pojazdów planujemy na drugą połowę roku - powiedział wiceprezes Dariusz Michalak.

Solaris Bus & Coach jest polskim producentem autobusów miejskich Solaris Urbino, trolejbusów Solaris Trollino, autobusów międzymiastowych Solaris InterUrbino, autobusów specjalnych oraz tramwajów Solaris Tramino. Od momentu uruchomienia produkcji w 1996 roku firma wyprodukowała ponad 16 000 pojazdów, które jeżdżą po drogach ponad 30 krajów w ponad 600 miastach.

"Rzeczpospolita" twierdzi, że Solaris rozbudowuje zakłady, by sprostać zamówieniom. Wielkopolska spółka inwestuje blisko 300 mln zł w powiększenie potencjału fabryk produkujących autobusy i tramwaje.