Inżynierowie Forda z Wielkiej Brytanii i Niemiec zakasali rękawy i stworzyli nowy czterocylindrowy silnik wysokoprężny 2.0 EcoBlue. Konstrukcja zastąpi stosowaną do tej pory jednostkę 2.2 TDCi.
Twórcy zapewniają, że nowy napęd uzyskuje o 20 procent wyższy moment obrotowy (340 Nm już przy przy 1250 obr./min) i spełnia normy Euro VI, które zaczną obowiązywać we wrześniu 2016 roku. Jednostka ma odznaczać się również wysoką kulturą pracy - na biegu jałowym jest o 4 decybele cichsza.
Wiadomo, że silnik 2.0 EcoBlue będzie początkowo oferowany w wersjach o mocy 105, 130 i 170 KM w samochodach użytkowych (transit i transit custom). Jednostka zdolna wydobyć ponad 200 KM mocy pojawi się później również w samochodach osobowych Forda obok innych wariantów EcoBlue, włącznie z wersją 1,5 l.
Przedstawiciele Forda zapewniają o zastosowaniu szeregu innowacji, które pozwalają zredukować tarcie, a w rezultacie przyczyniają się do zmniejszenia zużycia paliwa o 13 procent. Osiągi najnowszej jednostki były testowane na dystansie 5,5 mln kilometrów, włączając to próby prowadzone przez kierowców/klientów w rzeczywistych warunkach eksploatacji (400 tys. km). Pozostaje trzymać za słowo…