W najnowszym filmie Volvo Trucks pt. "The Epic Split" Van Damme pokazuje, że ciągle jest w niesamowitej formie. Jak twierdzą przedstawiciele tego niesamowitego wyczynu - pierwszego na świecie - udało się dokonać tylko dzięki aktywnemu układowi kierowniczemu Volvo.

Reklama

Najważniejszym elementem tego systemu jest silnik elektryczny sterowany sygnałami elektronicznymi z częstotliwością aż 2000 razy na sekundę. W opinii konstruktorów aktywny układ kierowniczy Volvo pozwala wyjątkowo precyzyjnie i łatwo kontrolować tor jazdy podczas cofania.

- Film doskonale ilustruje stateczność kierunkową, jaką zapewnia aktywny układ kierowniczy Volvo - wyjaśnia Jan-Inge Svensson, inżynier odpowiedzialny za rozwój oprogramowania w Volvo Trucks. - Precyzja utrzymywania toru jazdy jest tak dokonała, że możesz cofać idealnie po linii prostej na długim dystansie i to właśnie było nam potrzebne w tym filmie. Tor jazdy musiał być idealny - aż do ostatniego centymetra.

Przy małej prędkości aktywny układ kierowniczy Volvo zmniejsza siłę wymaganą na kole kierownicy niemal do zera i ułatwia manewrowanie pojazdem. Ponadto, silnik elektryczny automatycznie kompensuje wszelkie zakłócenia przekazywane na koło kierownicy, będące skutkiem działania m.in. bocznego wiatru czy nierówności w nawierzchni drogi. W rezultacie, kierowca nie musi dokonywać ciągłych korekt toru jazdy. Co więcej, jeżeli kierowca zwolni koło kierownicy, system automatycznie ustawia je w pozycji wyjściowej, co jeszcze bardziej zmniejsza wysiłek kierowcy.

Reklama

W filmie "The Epic Split" system umożliwia kierowcom obydwu samochodów ciężarowych utrzymywanie stałej odległości i prędkości podczas cofania. Sprawność fizyczna Jean-Claude'a Van Damme'a i umiejętności kierowców miały kluczowe znaczenie dla powodzenia tego numeru kaskaderskiego.

- Możliwości układu kierowniczego nie tylko pozwoliły nakręcić wspaniały film - są także niezwykle użyteczne dla kierowców samochodów ciężarowych, zwłaszcza w sytuacjach wymagających intensywnego operowania kołem kierownicy - dodaje Jan-Inge Svensson. - Na przykład, cofanie na ograniczonej przestrzeni lub na nierównym podłożu. Podczas cofania konwencjonalnym samochodem ciężarowym z przyczepą mały ruch kołem kierownicy może spowodować znaczną zmianę toru jazdy, a kierowca musi wkładać w manewrowanie sporo wysiłku. Aktywny układ kierowniczy volvo ułatwia utrzymywanie prostoliniowego toru jazdy i pozwala o wiele bardziej precyzyjnie kontrolować ruch samochodu ciężarowego.