W tegorocznym raporcie króluje branża samochodowa i technologiczna. Pierwsze miejsce utrzymała Toyota, przede wszystkim dzięki masowo produkowanym i sprzedawanym ekologicznym samochodom osobowym z napędem hybrydowym (Prius), a także dzięki zminimalizowaniu ilości odpadów przekazywanych na składowiska odpadów we wszystkich fabrykach w Ameryce Północnej.

Reklama

Zresztą cała branża samochodowa wykazuje się działaniami proekologicznymi np. niskim poziomem spalania paliwa, ograniczeniem emisji toksycznych spalin czy efektywnym wykorzystaniem energii. Ponadto, na rynku pojawiły się modele aut napędzane alternatywnymi źródłami energii, od modeli elektrycznych po hybrydowe. Takie inwestycje są opłacalne zarówno pod względem realnych wyników, jak i wizerunku marki.

W ekologię inwestuje także branża technologiczna. Firma Panasonic, która awansowała o cztery miejsca, ogłosiła niedawno, że zamierza swoją fabrykę w Japonii przekształcić w "inteligentne miasto ekologiczne".

W najnowszym raporcie znaleźli się także debiutanci: Nissan (plan ograniczenia emisji gazów cieplarnianych), H&M (ekologiczna linia odzieżowa) oraz UBS. Największe awanse zaś zanotowały firmy Starbucks i UPS (awans o 6 pozycji) oraz Danone i Ford (awans o 5 pozycji).

Z rankingu wynika, że najbardziej "zielonym" krajem są Stany Zjednoczone. Na 50 "zielonych marek" aż 22 pochodzą właśnie z tego kraju. Na drugim miejscu znalazły się Japonia oraz Niemcy (po 7 marek).