Jak poinformował PAP Piotr Justyna z firmy Skanska, która od roku wykonuje remont 6-kilometrowego odcinka, zrealizowanych zostało już 70 proc. wszystkich prac budowlanych.

Reklama

"Takie wyniki pozwalają na optymizm, jeśli chodzi o minimalizację utrudnień dla kierowców na głównych arteriach Tarnobrzega. Również w trakcie nadchodzących miesięcy zimowych nie planujemy zatrzymania prac, chyba że wystąpią skrajnie niekorzystne warunki pogodowe" - dodał.

Prace, które musi wykonać firma, obejmują modernizacje i wzmocnienie konstrukcji tarnobrzeskich ulic: Sienkiewicza i Sikorskiego, w tym m.in. przebudowę chodników, sygnalizacji świetlnej i budowę ścieżek rowerowych. W ramach kontraktu przebudowany będzie także gazociąg, magistrala wodociągowa oraz odcinki sieci elektroenergetycznej i telekomunikacyjnej. Powstanie także kanalizacja deszczowa.

Spółka musi przebudować również most nad rzeką Mokrzyszówką oraz wybudować 232-metrowy wiadukt nad linią PKP relacji Łódź Kaliska-Dębica.

Te dwie ostatnie inwestycje są już bardzo zaawansowane. Jak podkreślił kierownik budowy Mirosław Gucwa, kończą się prace związane z przebudową mostu. "Do wykonania pozostały nam m.in. ostatnia warstwa nawierzchni bitumicznej, czyli tzw. warstwa ścieralna, umocnienie dna i brzegów rzeki oraz rozbiórka objazdu, po którym obecnie odbywa się ruch. Rozpoczęliśmy również procedurę formalnych odbiorów obiektu, zmierzającą do uzyskania pozwolenia na użytkowanie" - dodał.

Reklama

Gucwa zaznaczył, że budowa nowego wiaduktu nad torami jest już także na ukończeniu. "Wykonaliśmy pale prefabrykowane, fundamenty, korpusy przyczółków oraz filary. Zamontowaliśmy ważącą 800 ton konstrukcję stalową oraz zabetonowaliśmy płytę pomostu. Na kolejne miesiące planujemy roboty związane z wyposażeniem obiektu mostowego, m.in. przygotowanie powierzchni płyty pomostu do ułożenia izolacji i montaż krawężników" - powiedział.

Zakończenie prac przy budowie wiaduktu kolejowego oraz rozpoczęcie procedur odbioru planowane jest na drugą połowę 2012 roku.

Cała inwestycja powinna się zakończyć w drugiej połowie 2013 r. Kosztować będzie ok. 60 mln zł, z tej kwoty ok. 35 mln zł pochodzi z europejskiego programu Rozwój Polski Wschodniej.