Wnętrze każdego z pojazdów, zgodnie z zamówieniem, zostało podzielone na trzy przedziały. Pierwszy przeznaczony jest dla pięciu konwojentów, w tym kierowcy. Drugi przedział został przystosowany do przewozu 17 więźniów. Ostatni przeznaczony jest na bagaże osób konwojowanych. W każdej "więźniarce" jest także oddzielne miejsce dla jednej osoby konwojowanej w izolatce.
Pojazdy wykonane zostały na bazie autobusu Wetlina, na podwoziu Mercedes Benz, wyposażonym m.in. w silnik spełniający normy emisji spalin EURO 5 i mechaniczną skrzynię biegów.
Od 2002 r. Centralny Zarząd Służby Więziennej kupił 43 autobusy od sanockiej firmy.
Autosan jest jedną z najstarszych fabryk w Polsce; początek jej istnienia sięga 1832 roku. Oprócz autobusów zakład produkuje dla wojska m.in. szczelne kabiny elektromagnetyczne. Od 2001 r. projektuje i produkuje elementy pojazdów szynowych, zwłaszcza nadwozia szynobusów i tramwajów; współpracuje m.in. z PESA Bydgoszcz, NEWAG z Nowego Sącza oraz z Poznańskimi Zakładami Naprawczymi Taboru Kolejowego. W spółce pracuje ok. 900 osób.