Używane auto, które nie zepsuje się w 2015? Oto najmniej usterkowe modele. NOWY RAPORT
1 Instytut TUV, czyli niemiecki Urząd Dozoru Technicznego, opublikował ranking używanych samochodów na 2015 rok. Najnowszy raport powstał po inspekcjach ponad 8,5 mln pojazdów, dokonanych w Niemczech między lipcem 2013 roku a czerwcem 2014 roku. Przypominamy, że w trakcie kontroli specjaliści TUV wychwytują wszystkie problemy, które pośrednio lub bezpośrednio zagrażają bezpieczeństwu ruchu drogowego. Sprawdzane są m.in.: zawieszenie, silnik, układ kierowniczy, przeniesienie napędu, oświetlenie, zabezpieczenie przed korozją elementów nośnych podwozia, karoserii i przewodów hamulcowych. Dziennik.pl przygotował zestawienie najmniej awaryjnych modeli wg TUV w pięciu segmentach - klasie B, vanów, kompaktów, średniej i SUV. Jaki silnik wybrać? Zobacz, które auta są dobrą inwestycją…
dziennik.pl
2 W opinii specjalistów TUV japoński mieszczuch to najmniej usterkowy samochód segmentu B. Model, który wygrał zestawienie w swojej klasie jest oferowany od 2007 roku. Samochód przekonuje do siebie dobrymi właściwościami jezdnymi - w znacznej mierzy to zasługa mniejszej o 100 kg masy własnej w porównaniu do wcześniejszej generacji (przypominała niewielkiego vana). Jaki silnik i rocznik wybrać?
Newspress
3 Opel mervia w zeszłorocznym rankingu TUV wygrał klasyfikację generalną (najlepszy z najlepszych). W edycji na 2015 rodzinny model niemieckiej marki zajął pierwsze miejsce wśród vanów. Cechą charakterystyczną tego auta są tylne drzwi otwierane pod wiatr. Jaki silnik wybrać? Ile kosztuje używany zadbany egzemplarz?
dziennik.pl
4 Polecany model to wersja napędzana silnikiem wysokoprężnym 1.3/95 KM. Ceny używanej merivy startują od ok. 30 tys. zł, zadbane sztuki są o 5 tys. zł droższe. Lepszym wyborem (wyższa kultura pracy) będzie jednostka 1.6 CDTI ale ten silnik jest dostępny w młodszych sztukach po liftingu - od listopada 2013 roku.
dziennik.pl
5 Audi A3 (8P/8PA - 3d/5d Sportback) zostało uznane przez ekspertów niemieckiego Urzędu Dozoru Technicznego za najmniej awaryjny samochód klasy kompakt. A3 z lat (2003-2013) to nic innego jak volkswagen golf V przebrany w luksusowe ciuchy - Audi przekonuje do siebie wysoką jakością wykonania i trwałością.
Audi
6 Audi A3 w kategorii aut 2- i 3-letnich ze średnim wynikiem usterkowości na poziomie 4,9 proc. wygrało klasę kompakt (przeciętny poziom awaryjności w tej grupie wiekowej - 8,4 proc.). Na rynku wtórnym jest duży wybór wersji z sinikiem 2.0 TDI/140 KM. Wersja polecana jako bezproblemowa to model z benzynową jednostką 1.6/102 KM - napęd jest ceniony za trwałość i niezawodność. Co ciekawe audi A3 tylko nieznacznie ustąpił ford focus III generacji - zdobył II lokatę wśród kompaktów.
Audi
7 Mercedes klasy C (typoszereg W204) z lat 2007-2014 w opinii specjalistów TUV nawiązuje do tradycyjnej niezawodności swoich przodków. Co ważne ten model nie rdzewieje. Którą wersję warto wybrać?
Mercedes
8 W teście długodystansowym niemieckiego magazynu Auto Bild model C 180 w ciągu siedmiu lat przejechał niemal 400 tys. km bez znaczących incydentów. Mercedes klasy C w walce o pierwsze miejsce w klasie średniej pokonał mi.in. toyotę avensis i hondę accord.
Mercedes / Charlie Magee
9 Mercedes GLK to technika klasy C ubrana w kanciastą karoserię. Niemiecki SUV jest produkowany od 2008 roku, a jego głównymi rywalami jest audi Q5 i BMW X3.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
10 Diagności niemieckiego Urzędu Dozoru Technicznego podkreślają wysoką trwałość mercedesa GLK. Zbadana przez TUV populacja niemieckiego SUV-a wykazała 3,6 proc. aut z poważną usterką - to trzeci najlepszy wynik w kategorii aut 2- i 3-letnich w rankingu 2015.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
11 Wreszcie zwycięzca całego badania TUV - najlepszy z najlepszych. Mercedes SLK (typoszereg R172) wygrał klasyfikację generalną 2015. Niemiecki roadster z wynikiem 2,4 proc. pojazdów z poważną usterką pozbawił korony zwycięzcę rankingu 2014 - opla merivę (4,2 proc. aut z poważną usterką). Trzeba jednak zaznaczyć, że tak dobry wynik mercedesa jest zasługą… niewielkich przebiegów - średnio około 26 000 km po trzech latach (jako zabawka na weekend?). Mówiąc wprost samochód nie miał kiedy się zepsuć.
Mercedes / Daimler AG
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję