Szewron, czyli znak Citroena, wziął się z inspiracji kołami zębatymi, których produkcją francuska firma zajmowała się zanim zaczęła budować auta. Logo marki przedstawia właśnie zazębienie daszkowe.
Dokładnie 28 maja 1919 roku pierwszy samochód Citroena - Typ A został wdrożony do produkcji. Odtąd symbol stał się znany na całym świecie, a auta uznano za uosobienie komfortowej jazdy (zawieszenie hydropneumatyczne np. w modelu DS).
Emblemat ewoluował delikatnie przez lata. Dziś Charles Aouad autor nowej "twarzy" logo opisuje zmieniony znak firmowy jako wynik przeobrażania aut francuskiego producenta.
Szewron w świeżej formie Citroen ujawnił światu jesienią 2008 r. na wystawie w Paryżu - tam błyszczał on na masce koncepcyjnego GTbyCitroen. Pierwszy seryjny samochód, który dostanie odmieniony znak będzie C3 Picasso.
Kiedy w Polsce? Citroen obiecuje wprowadzić C3 Picasso w marcu - wtedy poznamy ceny. W Niemczech auto kosztuje od 14,9 tys. euro - trochę mniej niż kia soul (w Polsce od 47 tys. zł).