Kia cee’d ISG (Idle Stop&Go) kryje pod spodem układ automatycznego gaszenia silnika podczas postoju np. w oczekiwaniu "na zielone". Zdaniem twórców to rozwiązanie może pomóc zaoszczędzić ok. 15 proc. paliwa. System będzie dostępny z silnikami benzynowymi 1.4 i 1.6 w każdej karoserii - 3d, 5d i kombi.
Jak działa ten spryciarz? System ISG samoczynnie wyłącza silnik, gdy przechodzi on w bieg jałowy po zatrzymaniu pojazdu lub jego prędkość nie przekracza 4 km/h, dźwignia zmiany biegów znajduje się w pozycji "luz" a pedał sprzęgła jest wciśnięty.
W samochodzie zatrzymanym, po wciśnięciu pedału sprzęgła rozruch silnika następuje automatycznie i bez żadnej zwłoki. Jak to możliwe? Proces ten odbywa się w czasie załączania przez kierowcę pierwszego biegu.
Przewidziany jest również odpowiedni margines bezpieczeństwa: jeżeli zapas pozostałej w akumulatorze energii spada poniżej 75 proc. wartości maksymalnej albo ilość energii nie wystarczy na kolejne uruchomienie silnika - program Idle Stop & Go nie będzie kontynuowany. Poza tym układ ISG można odłączyć własnoręcznie jednym przyciskiem wtedy samochód będzie zachowywał się jak najzwyklejszy cee’d.
Układ ISG kosztuje 1300 zł. To oznacza, że najtańszy cee’d 5d z tym systemem kosztuje od 46 700 zł. Wszystkie egzemplarze cee’da ISG wyróżniają się umieszczonym na klapie bagażnika logiem cee’d ISG.
Dla cee’da napędzanego 1,6 turbodieslem technologia ISG pojawi się w połowie 2009 roku. Później system ten trafi też do pozostałych modeli marki Kia. Mało tego, w przyszłości koreański producent wypuści na drogi hybrydy i modele napędzane ogniwami paliwowymi.