Inne
Inne

No3 to najważniejszy hit koreańskiej marki na 2009 rok i główny punkt programu tego producenta w czasie marcowej wystawy w Genewie. Prototyp zapowiada całkowicie nowy van klasy kompakt, zresztą powstał na płycie podłogowej Cee’da. Od początku do końca ma ciut ponad 4 metry (4045 mm) - to o 55 milimetrów mniej niż Nissan Note.

Inne
Reklama

Zdaniem twórców ich samochód od nowa zdefiniuje pojęcie vana. Zachwyci niezwykłym wyglądem (udało się) i szklanym dachem zintegrowanym z przednią szybą - przezroczysta kopuła przykryje kabinę z mnóstwem możliwych aranżacji. Właśnie elastyczność zmian na pokładzie ma być atutem prototypu.

>>>Nowa Kia za złotówki…

Reklama

Premierę wersji produkcyjnej zaplanowano na wystawę we Frankfurcie (październik 2009 r.). Potem ruszy sprzedaż - w Polsce od listopada 2009 r. Samochód będzie produkowany w Żylinie na Słowacji.

>>>Sprawdź, co czeka kierowców w 2009 roku

Jednak to nie wszystko, czym Kia pochwali się w Szwajcarii. Obok No3 staną dwie wersje kompaktowego Cee'da.

Reklama

Pierwsza o nazwie ISG (Idle Stop&Go) będzie kryła pod spodem układ automatycznego gaszenia silnika podczas postoju np. w oczekiwaniu "na zielone". Zdaniem twórców to rozwiązanie może pomóc zaoszczędzić ok. 15 proc. paliwa. System będzie dostępny z silnikami benzynowymi 1.4 i 1.6 w każdej karoserii - 3d, 5d i kombi.

Druga nowinka to prototyp hybrydy. Auto pojedzie dzięki sile dwóch serc - mocy dostarczą silnik benzynowy 1.6 l i motor elektryczny o mocy 15 kW i momencie 105 Nm. Dzięki temu auto powinno do setki przyspieszać w niecałe 12 sekund i spalać 4,8 l/100 km, czyli o 25 proc. bezołowiowej mniej niż zwykły Cee’d z jednostką 1.6. Prędkość maksymalna - 185 km/h. Również ta hybryda dostanie układ automatycznego odpalania silnika.