Kia venga to produkcyjne wcielenie prototypu No. 3, który poznaliśmy minionej wiosny w Genewie. Teraz po kilku miesiącach morderczych testów koreańska marka rusza w świat z autem gotowym do drogi… Venga powstała od początku w Europie, gdzie będzie również produkowana i tylko tu sprzedawana. Konkurencja to opel meriva, renault modus, nissan note.
>>>No. 3 - oto nowa Kia! Ktoś nie wierzy?
"Nazwa <venga> brzmi żywo i przyjemnie dla ucha, a więc doskonale pasuje do naszego nowego auta rodzinnego. Słowo to pochodzi z hiszpańskiego i jest pełne poloru, który tak odpowiada aktywnemu stylowi życia w miastach Europy.” - powiedział Panu Vainamo, szef marketingu Kia Motors Europe.
Od przedniego zderzaka do tylnego samochód ma ponad 4 m (dokładnie 4068 mm). Zaś niespotykany w swej klasie rozstaw osi (2615 mm) plus 1600 mm wysokości powinny zapewnić maksimum przestronności w kabinie. Jak twierdzi producent wnętrze vengi ma wielkość typową dla segmentu C (kompakty) przy wymiarach zewnętrznych karoserii segmentu B.
>>>Nowa lista najlepszych i najgorszych aut
Tylna kanapa dzielona w proporcji 60/40 jest przesuwana i można ją składać płasko w podłodze dla zwiększenia pojemności bagażowej. Dla większego bajeru w niektórych wersjach będzie oferowane uchylne i odsuwane, panoramiczne szklane okno dachowe.
Koni mechanicznych dostarczą cztery silniki o mocy od 75 do 115 KM do wyboru - dwa benzynowe lub dwa wysokoprężne. W oszczędzaniu paliwa pomoże system ISG (technologia Idle Stop & Go, czyli układ automatycznego gaszenia silnika podczas postoju np. w oczekiwaniu "na zielone"), a jeśli chodzi o czystość spalin to spełnią wymogi normy Euro 5.
Więcej informacji poznamy już 15 września podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. W Polsce Kia Venga pojawi się pod koniec 2009 roku.