Spośród sprzedanych w Krakowie siedmiu GT-R, aż sześć to droższa, kosztująca 423 tysiące złotych wersja Black Edition. Kto kupuje sportowego Nissana? "Sympatyczni ludzie, którzy odnieśli sukces w biznesie i traktują ten samochód jako nagrodę w życiu." - odpowiada Marek Jansohn koordynator krakowskiego Nissan High Performance Center.
Choć Nissan High Performance Center (NHPC) powołano specjalnie na potrzeby sprzedaży Nissana GT-R to prowadzą one także sprzedaż i obsługę modelu 370Z. Uzyskanie statusu NHPC było możliwe tylko pod warunkiem spełniania rygorystycznych kryteriów obsługi klienta, wydzielenia w salonie zupełnie odrębnego miejsca ekspozycyjnego oraz posiadanie zaawansowanego sprzętu niezbędnego do diagnostyki i serwisowania aut.
"Najwyższy poziom obsługi na każdym etapie użytkowania samochodu zapewniają wybrani spośród najlepszych i specjalnie przeszkoleni pracownicy - sprzedawca, doradca serwisowy i blacharski oraz mechanik" - mówi Łukasz Tyrpa dyrektor Japan Motors Jasnogórska.
"Nie można zapominać, że nabywcy Nissana GT-R to osoby wyjątkowo zafascynowane motoryzacją, z którymi rozmowa na temat parametrów technicznych auta i o jego kultowym poprzedniku, jakim był Nissan Skyline, to wielka przyjemność" - dodał Marek Jansohn.
Rysopis? Nissan GT-R to dwudrzwiowe coupé, które zasłynęło bijąc nieoficjalny rekord okrążenia toru Nürburgring (z czasem 7’26”07). Silnik o mocy 485 KM, który został stworzony specjalnie dla tego modelu to 3,8-litrowa widlasta "szóstka", doładowana dwiema turbosprężarkami IHI.
Piekielną moc jednostka wytwarza przy 6400 obrotach na minutę, a 588 Nm maksymalnego momentu obrotowego kierowca dostaje od 3200 do 5200 obr/min. Napęd przenoszony jest na wszystkie cztery koła i automatycznie rozdzielany poprzez układ ATTESA E-TS, który zmienia proporcje rozkładu siły napędowej w zakresie od 100 do 50 proc. na tylną oś.
Jednym z elementów układu jest czujnik stopnia odchylenia kierunkowego, który sprawdza kąt skrętu kół i porównuje go z rzeczywistym odchyleniem samochodu. Z przednim i tylnym mechanizmem różnicowym współpracuje system kontroli dynamiki VDC-R.
Elektronicznie regulowane amortyzatory (Bilstein DampTronic) pozwalają na wybór jednego z trzech trybów zawieszenia - Comfort, Sport i R (Race). Hamulce z półki Brembo - wentylowane, perforowane tarcze o średnicy 380 mm każda wraz z sześciotłoczkowymi zaciskami z przodu i czterotłoczkowymi z tyłu.
Nissan GT-R ma na koncie "Nagrodę za Najbardziej Zaawansowaną Technologię (Samochód Roku w Japonii w sezonie 2008-2009)" oraz tytuł "2009 Motor Trend Car of the Year" przyznany w USA.