Listę bestsellerów 2008 roku otwierają skody fabia i octavia. Już po raz trzeci czeskie auta zwyciężają w rankingu popularności na polskim rynku. Fabia skusiła 14 716 klientów, octavię kupiło 14 358 osób.

Na trzecim miejscu, jak przed rokiem, stoi toyota yaris. Japońskiego malucha wybrało 12 335 Polaków. Ostatnim autem, którego sprzedaż w 2008 roku przekroczyła na polskim rynku poziom 10 tysięcy sztuk, jest ford focus. Kompakt z Kolonii przekonał 10 738 kierowców.

Reklama

Jak widać, cała czwórka zachowała pozycje z 2007 roku. Na dalszych lokatach nastąpiły zmiany. Piąte miejsce należy do fiata punto. To awans o jedną lokatę z 2007 roku. Szósta pozycja to opel astra, ósmy przed rokiem.

Na siódme miejsce spadł fiat panda (z piątego rok wcześniej), a ósme zajmuje kia cee’d. Dla koreańskiego auta ta lokata oznacza awans o pięć miejsc. Renault clio poprawiło swoją pozycję o sześć miejsc i obecnie stoi na dziewiątej lokacie. Pierwszą dziesiątkę zamyka opel corsa (spadek o jedno miejsce), a drugą otwiera toyota auris (awans z 14. lokaty).

Reklama

Rekordowe tempo wzrostu w gronie 25 najpopularniejszych modeli osiągnął hyundai i30 (plus ponad 222 procent). Drugi co do wielkości wskaźnik wzrostu sprzedaży należy do forda mondeo (plus przeszło 75 procent). Oba modele odnotowały również rekordowe w ciągu roku ilościowe przyrosty całorocznej sprzedaży: hyundai i30 - plus 2912 sztuk, ford mondeo - plus 2760 sztuk.

Do zestawienia 25 najchętniej kupowanych modeli w 2008 roku trafiły nieobecne w analogicznym podsumowaniu z 2007 roku fiat bravo i hyundai i30. Oba kompakty wykluczyły z tej ścisłej czołówki rynku toyotę RAV4 i forda fiestę.