Kombi Seata podobnie jak limuzyna powstało na platformie audi A4 poprzedniej generacji (B7). Mało tego samochód do bólu przypomina wcześniejsze A4 avant.

Od przedniego zderzaka do tylnego jest niemal 4,7 m. Bagażnik zmieści 442 l, po złożeniu kanapy wejdzie jeszcze więcej. Ile? Tego Hiszpanie nie zdradzają, obiecują za to, że exeo ST ma być jakości... Audi. Cóż, pożyjemy zobaczymy...

Napęd? Z półek Volkswagena. Paleta silników ma być identyczna jak w sednie. Trzy benzynowce (od 102 KM do 200 KM) i trzy doładowane diesle (od 120 KM do 170 KM). Pięć z sześciu jednostek to motory turbodoładowane, co oznacza lepsze osiągi przy mniejszym zużyciu paliwa.

Przypominamy, że exeo to pierwszy Seat który dostanie silniki TDI z wtryskiem bezpośrednim common rail - dlatego nie będzie szorstkiego klekotania pod maską. Wszystkie wersje rozpędzi sześć biegów.

Bezpieczeństwo? Armia elektronicznych strażników (ABS, ESP i system wykrywający spadek ciśnienia w oponach) plus dziewięć poduszek powietrznych - 2 czołowe, 2 boczne z przodu, 2 kurtyny, poduszka chroniąca kolana kierowcy i boczne airbagi z tyłu.

Exeo ST zadebiutuje w czasie salonu samochodowego w Genewie. Nowe kombi Seata będzie produkowane w hiszpańskiej fabryce w Martorell (razem z sedanem). Początek sprzedaży - lato 2009 roku, do Polski trafi chwilę później.