Panujący mistrz świata i obecny lider klasyfikacji kierowców, Francuz Yvan Muller ze stajni Seata, doskonale wie, co jest przepustką do sukcesu w najbliższy weekend. "Tor w Pau jest torem miejskim, dlatego zdobycie pole position ma zasadnicze znaczenie - większe niż w przypadku innych obiektów. Start z pole position albo przynajmniej z pierwszego rzędu to już połowa zwycięstwa, uwzględniając fakt, że pierwszy wyścig rozpoczyna się startem lotnym. Ponadto uważam, że w ten weekend szanse wszystkich rywali będą bardzo wyrównane. Chevrolet pokazał w Marrakeszu, co potrafi, a BMW zawsze dobrze sobie radziło w Pau.” - wyjaśnił mistrz świata serii WTCC.
>>>Polacy ścigali się tam gdzie Kubica
Wagi i balast samochodów na wyścig w Pau:
Seat Leon TDI: 1170 kg + 40 kg balastu = 1210 kg
Seat benz.: 1170 kg - 20 kg balastu = 1150 kg
BMW: 1155 kg + 40 kg balastu = 1195 kg
Chevrolet Cruze: 1170 kg + 40 kg = 1210 kg
BMW (prywatne): 1155 kg
Łada: 1170 kg - 20 kg balastu = 1150 kg
(Na podstawie specjalnego upoważnienia FIA BMW 320Si startuje z balastem o 15 kg mniejszym niż Seat Leon TDI.)
Mistrzostwa Świata
Klasyfikacja kierowców
1. Y. Muller - 43.
2. G. Tarquini - 31.
3. R. Rydell - 30.
4. J. Gené - 24.
5. A. Farfus - 23.
6. R. Huff - 16.
7. A. Priaulx - 16.
8. N. Larini - 14.
9. J. Muller - 14.
10. S. Hernández - 7.
Klasyfikacja producentów
1. SEAT - 93.
2. BMW - 64.
3. Chevrolet - 51.
4. Łada - 24.