To był najlepszy z możliwych dla Chevroleta start sezonu 2010 WTCC: potrójne zwycięstwo w 1. wyścigu, kolejne podium w 2. wyścigu i sześć punktowanych biegów, co uplasowało zespół na czele klasyfikacji konstruktorów, a Yvana Mullera, ex equo z Tarquinim, na pierwszym miejscu klasyfikacji kierowców.
Pierwszy wyścig, na torze mokrym po przejściu ulewy, to popis możliwości Chevroleta. Wyczynowy cruze dominował od startu do mety. Efekt? Potrójne zwycięstwo - podium należało do kierowców w błękitnych kombinezonach - pierwsze miejsce Yvan Muller, drugie Robert Huff i trzecie Alain Menu.
W drugim wyścigu, z uwagi na odwróconą pierwszą ósemkę z pierwszego wyścigu, Cruze’y zdołały powtórzyć trio, tym razem na trzeciej, czwartej i piątej pozycji, tyle że w innej kolejności: odpowiednio Menu, Muller i Huff. Drugi bieg wygrał Gabriele Tarquini za kierownicą wysokoprężnego seata.
>>>Camaro w Twoim garażu i inne cuda
Zespół Chevroleta wyjechał z Brazylii na pozycji lidera w obu klasyfikacjach mistrzostw.
Yvan Muller (1 i 4 miejsce): "Cóż mogę powiedzieć? Nie mógłbym marzyć o lepszym początku sezonu, tak dla zespołu jak i dla mnie. Pierwszy wyścig był po prostu idealny, od startu do mety, jednak nie było to takie proste, jak mogło się wydawać, gdyż pozostawanie na torze było prawdziwym wyzwaniem. Na pierwszych okrążeniach trzeba było naprawdę włączyć się w odpowiednie miejsce i ani pół metra dalej, czego na przykład doświadczył Gene, nasz bezpośredni rywal. Wówczas ważny był ostrożny wybór prawej linii i całkowita koncentracja na prowadzeniu pojazdu. W drugim wyścigu zdobyłem kilka dobrych punktów. Pod koniec biegu, kiedy Alain nieco zwolnił, myślałem że ma jakieś kłopoty i byłem gotów go wyminąć, ale wtedy ponownie dodał gazu i przekroczyliśmy metę utrzymując swoje pozycje."
Wyścigi okiem mistrzów kierownicy - czytaj dalej>>>
Alain Menu (3/3 miejsce): "To był wspaniały weekend dla Chevroleta, a ja dwa razy stanąłem na podium, co założyłem sobie przed wyścigiem. W pierwszym biegu dobrze wystartowałem, potem pojechałem za szeroko na pierwszym hamowaniu i straciłem jedną pozycję na rzecz Roba. Dokonałem kilku zmian ustawień samochodu, aby dostosować go do suchego toru, więc wiedziałem, że nie mógłbym dotrzymać kroku Yvanowi i Robowi, dlatego skupiłem się na utrzymaniu trzeciego miejsca, co i tak jest wspaniałym osiągnięciem. W drugim wyścigu, jak tylko objąłem trzecią pozycję na 3 okrążeniu, dalej wszystko poszło gładko. Moje tempo spadło nieco na ostatnich okrążeniach i może Yvan myślał, że mam jakieś kłopoty, ale ponownie wpadłem w odpowiedni rytm i utrzymałem miejsce przed nim."
Rob Huff (2 i 5 miejsce): "To był wspaniały początek sezonu dla całego zespołu i wszyscy jesteśmy bardzo szczęśliwi. Pierwszy wyścig to był fantastyczny bieg dla zespołu. Zaliczyłem dobry start i objąłem 2. pozycję po 2. zakręcie. Po czterech czy pięciu okrążeniach moje tempo wzrosło i byłem naprawdę blisko Yvana, ale nie było możliwości zaatakowania go, więc odpuściłem i trzymałem się tuż za nim, aby mieć pewność, że dowieziemy do mety ten wspaniały wynik. W drugim biegu ponownie dobrze wystartowałem i objąłem trzecią pozycję, zaraz za prowadzącymi dwoma Seatami, ale potem musiałem spaść za Alaina i Yvana, bo zaczęła mi się podnosić temperatura oleju. Ważne było, aby ukończyć wyścig i zdobyć trochę punktów, dlatego cieszę się, że zdołałem obronić 5. miejsce przed atakami Farfusa.”
WYNIKI 1. WYŚCIGU
1. Y. Muller Chevrolet Cruze 16 okrążeń w 26m57s181
2. R. Huff Chevrolet Cruze +1s053
3. A. Menu Chevrolet Cruze +5s582
4. G. Tarquini Seat León TDI +7s136
5. A. Priaulx BMW 320si +11s625
WYNIKI 2. WYŚCIGU
1. G. Tarquini SEAT León TDI 14 okrążeń w 20m13s311
2. G. Gené Seat León TDI +1s276
3. A. Menu Chevrolet Cruze +5s407
4. Y. Muller Chevrolet Cruze +5s985
5. R. Huff Chevrolet Cruze +8s295
PUNKTACJA KIEROWCÓW PO 2 Z 24 WYŚCIGÓW
1. Y. Muller (Chevrolet) oraz G. Tarquini (SEAT), 37 punktów;
3. A. Menu (Chevrolet), 30 ;
4. R. Huff (Chevrolet), 28 ;
5. J. Gené (Seat), 24;
6. A. Farfus (BMW), 16.
WYNIKI KLASYFIKACJI KONSTRUKTORÓW PO 2 Z 24 WYŚCIGÓW
1. Chevrolet, 70 punktów;
2. Seat, 66;
3. BMW, 40.
Następny wyścig - 2 runda w Meksyku, Puebla, 9-11 kwietnia 2010 r. Emocji nie zabraknie!