Insignia ecoFLEX to przepis Opla na ekonomiczną jazdę ze szczyptą frajdy. Bez względu na to czy wybierzemy sedana czy model 5-drzwiowy. W salonach pierwsze auta pojawią się na początku lata tego roku. Wtedy poznamy polską cenę.
Tym czasem w recepturze inżynierów z Russelsheim czytamy - weź 2-litrowego turbodiesla, takiego z mocą 160 KM. Motor najlepiej wyposażyć w technologię pomagającą kierowcy w oszczędnej jeździe - magiczna strzałka na desce rozdzielczej podpowie moment idealny do zmiany biegu (skrzynia ma 6 wydłużonych przełożeń). Jednak to nie wszystko…
>>>Nowe kombi Opla już w kwietniu
Zbiornik paliwa musi przykrywać osłona - to dla lepszego przepływu powietrza. Specjalne opony z niskim oporem toczenia, zamknięte wloty powietrza (zaślepione dziurki) plus specjalny spoiler przedni to obowiązek. Całość wisi o 10 mm niżej niż zwykła insignia. Wreszcie godziny testów w tunelu aerodynamicznym. Efekt? Współczynnik oporu powietrza wynosi 0,26 - zdaniem producenta insignia ecoFLEX to jeden z najbardziej opływowych sedanów świata.
>>>Tam nie ma radarów ani policji
Gdzie jest frajda? Odpowiedź to moment obrotowy - po gwałtownym wciśnięciu gazu, podobnie jak w silnikach lotniczych, włącza się funkcja overboost i wtedy moment obrotowy chwilowo (na 15 sekund) wzrasta z 350 do 380 Nm. Po takim kopniaku można spodziewać się całkiem niezłej elastyczności.
>>>Ale jazda! Opel Insignia już w Polsce!
Ekologiczna insignia przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,5 sekundy, maksymalna prędkość = 221 km/h. Średnie spalanie to 5,2 l na 100 km podróżowania. Z wydechu ulatuje wtedy zaledwie 136 gram CO2 na każdy przejechany kilometr - właśnie dzięki niskiemu poziomowi emisji dwutlenku węgla kierowcy w wielu krajach będą mogli uzyskać ulgi podatkowe - np. w Hiszpanii każdy kto kupi taki samochód zostanie zwolniony z podatku rejestracyjnego. Ciekawe czy nasi rządzący o tym wiedzą? Może ktoś im podpowie...
Insignia ecoflex trafi do polskich salonów Opla tuż po wakacjach.
>>>Rząd złupi kierowców nowym podatkiem od aut