Ford kuga zdobył 5 gwiazdek, czyli maksymalną możliwą ocenę za ochronę dorosłych pasażerów. Po teście zderzenia bocznego eksperci z Euro NCAP przyznali mu 100 proc. możliwych punktów - 16. Również bezpieczeństwo przewożonych dzieci jest na jednym z najwyższych poziomów w klasie - samochód zdobył 38 punktów - 4 gwiazdki. Ochrona pieszych - 3 gwiazdki. Jego wynik stawia go przed wszystkimi małymi SUV-ami, jakie kiedykolwiek przetestowano w historii niezależnych testów Euro NCAP. Ogólnie - doskonale.

Reklama

Także 5 gwiazdek za bezpieczeństwo dorosłych zapisano na koncie świeżej ibizy. Nowość Seata bardzo dobrze wybroniła się w kategorii ochrony dzieci - 4 gwiazdki. 3 gwiazdki za bezpieczeństwo przechodniów to bardzo dobry rezultat. Identyczną ilość gwiazdek ma tylko peugeot 207 - inni w tej klasie zostają z tyłu.

Kolejny rozbity maluch to hyundai i10. Za ochronę pasażerów koreańska nowość zdobyła 26 punktów - 4 gwiazdki. Kierowcy auta grozi niewielki uraz klatki piersiowej. Bezpieczeństwo dzieci - 4 gwiazdki. Ochrona pieszych - 3 gwiazdki.

Czas na duże limuzyny. Najnowsze audi A4 dzielnie zniósł niszczące próby. Ostateczna ocena za bezpieczeństwo dorosłych pasażerów to 5 gwiazdek (34 punkty). Troska o dzieci - 4 gwiazdki. Bezpieczeństwo pieszych - 2 gwiazdki. Jeszcze gorąca skoda superb dostała taką samą oceną - odpowiednio 5, 4 i 2 gwiazdki.

Citroen berlingo - za bezpieczeństwo dorosłych pasażerów 4 gwiazdki (27 punktów). W zderzeniu czołowym na obrażenia narażone są kolana i uda kierowcy i pasażera. Ochrona dzieci - 4 gwiazdki. Bezpieczeństwo pieszych - 2 gwiazdki.

Dobrą ocenę, czyli czterogwiazdkową, Euro NCAP wystawił volkswagenowi T5. Bezpieczeństwo dzieci - 4 gwiazdki. Ochrona pieszych - 1 gwiazdka, to najsłabszy wynik z całego przetestowanego towarzystwa.