Wiosną 1993 roku w węgierskim Győr powstały pierwsze czterocylindrowe, pięciozaworowe silniki benzynowe. Początkowo było skromnie - 800 pracowników wytwarzało dziennie 2 tys. jednostek.

Reklama

Teraz Audi Hungaria zatrudnia 5800 osób, które codziennie produkują nawet 7 tys. benzynówek i turbodiesli (cztero-, sześcio-, ośmio-, dziesięciocylindrowych) i 300 samochodów. Niedawno licznik pokazał 15,4 miliona silników. Jubileuszowy, 15-milionowy motor trafił pod maskę audi TT, którym węgierska policja będzie ścigać najróżniejszych rzezimieszków.

Fabryka w Győr jest głównym dostawcą jednostek napędowych dla marki Audi i dla marek należących do koncernu Volkswagen. Poza tym to druga co do wielkości fabryka silników na świecie.

W 1998 roku w tym samym miejscu ruszyła produkcja samochodów. Od tego momentu zakład montuje audi TT coupé i audi TT roadster, a od listopada 2007 roku także audi A3 cabriolet. W tym roku produkcja samochodów w Győr świętuje swoje dziesięciolecie. W ciągu tych dziesięciu lat halę montażową opuściło około 400 tys. aut.