E-poloneza czas zacząć, czyli elektryczny pościg polskiego rządu za resztą świata z przeszkodami

| Aktualizacja:

Rząd dwa lata temu postanowił przesadzić Polaków do samochodów na prąd i przystąpił do elektrycznego pościgu za resztą świata. Jak na razie jednak nie pędzimy w tym kierunku tak szybko, jak można by się spodziewać po autach zasilanych z gniazdka.

wróć do artykułu
  • ~Po lak
    (2018-09-10 17:49)
    Ludzie o co chodzi? Po co na nowo wymyślać koło? Technologia już jest, kupić zmodyfikować na nasze potrzeby i produkować. To są tysiące miejsc pracy przy produkcji, dostawach, serwisie itd. Trzymam kciuki aby się udało. Nie rozumiem fali hejtu, wolicie kupować niemieckie szroty i pompować kasę w ich gospodarkę?
  • ~Om
    (2018-09-10 14:47)
    Mrzonki, jak wszystko co populiści wymyśla, tylko kolesie w spółkach agencjach itp przejedzą miliony. Nikt z tych fachowców nie zastanawia sie nad brakiem infrastruktury, juz dzisiaj występującym deficytem energii,nowych bloków energetycznych jak na lekarstwo, a stare zaczyna się sypać...
  • ~a-go
    (2018-09-09 09:09)
    Żeromskiemu marzyły się szklane domy, a Krzywoustemu powszechna elektromobilność. Po pierwsze, to prąd nie bierze się znikąd. Wystarczy przeliczyć energię zawartą w zużywanym w Polsce paliwie na ekwiwalent w energii elektrycznej i już wiadomo, że jej nie wystarczy. Po drugie, jeśli chce się nakłonić Suwerena do odejścia od starych samochodów, to polecam inicjatywę auto+ (tak ok. 2k/miesiąc), gdyż w Polsce starymi autami nie jeździ się z powodu sentymentów kolekcjonerskich.
  • ~emil
    (2018-09-08 13:39)
    Inne kraje dały rady to i my dlaczego mielibysmy sobie nie poradzić. Elektryczne samochody to przyszłosc - dlaczego tylko my caly czas mamy problem ze zrozumieniem tej koncepcji?! Przeciez chodzi o jakosc powietrza na ktora zwlaszcza zima sie narzeka. A jesli chodzi o infrastrukture to moim zdaniem i z tym sobie poradzimy bo widacjuz postep - stacje greenwaya sa juz w tej chwili i w miastach i poza i w galeriach handlowych. Punkty sa w rpznych czesciach Polski - sporo sie dzieje
  • ~Thor
    (2018-09-08 04:05)
    Przecież "normalny", czyli ładowany samochodowy silnik elektryczny to już "przeżytek", światowe trendy idą w kierunku silników z ogniwami wodorowymi, a jeszcze: "Dr Moritz Kuehnel, specjalista w dziedzinie chemii i ekologii z walijskiego Swansea University, twierdzi, że wykorzystując kropki kwantowe uzyskać można gaz wodorowy, z wielu rozmaitych tworzyw sztucznych, nie tylko PET, ale także PLA (polilaktyd) czy PU (poliuretan). " Czyli dodatkowo recykling śmieci. To jest przyszłość...
  • ~thor
    (2018-09-08 03:56)
    "kompletne przestawienie się na auta elektryczne to problem dla budżetu państwa, gdyż same wpływy z akcyzy od paliw płynnych to ok. 30 mld zł rocznie " – mówi wiceprezes ZDG TOR." Zaraz, zaraz Panie prezesie, a od energii elektryczne to akcyzy nie ma?
  • ~elle
    (2018-09-06 08:01)
    Auta elektryczne w obecnej postaci z baterią która trzeba długo ładować co kilka kilometrów jest całkowicie bez sensu. To po pierwsze. Po drugie zaś, kiedy juz jakimś cudem ludzie zechcą kupować elektryki, to skąd będzie prąd? Żadne państwo na świecie nie jest w stanie wyprodukować tyle prądu ABY POKRYĆ TEGO RODZAJU ZAPOTRZEBOWANIE. To całe gadanie o elektro mobilności opartej na ładowanych bateriach to mrzonki. A tak poza tym, jeśli te samochody są "takie dobre" to po co rożnego rodzaju ulgi, rożnego rodzaju "dodatkowe korzyści" aby w ogóle się sprzedawały?
  • ~ahh
    (2018-09-06 00:00)
    a w tej bajce były smoki, to już nawet koreańczycy mają esiva a my wielkie plany
  • ~sam
    (2018-09-05 20:53)
    Czyli jak zwykle zaczelismy od tylu - najpierw karoseria a potem bedziemy martwic sie co dalej... A dalej ??? bez modernizacj sieci energetycznych i zwiekszenia podazy energii sny o potędze możemy sobie darować. I właśnie może to jest przyczyna ciszy w sprawie autka? Bo kasy nie ma =- jest przecież tylu p[otrzebujacych ++++ a i dlugi trzeba placic...
  • ~mrowka
    (2018-09-05 01:30)
    Aby wyprodukowac polskie auto elektryczne trzeba miec bardzo duzo pieniedzy i wybitnych specjalistow. Polska nie ma pieniedzy ani specjalistow wiec skonczy sie na montowaniu zachodnich samochodow - jak zwykle.
  • ~kuba malkontent
    (2018-09-04 21:43)
    O czym My w ogóle dyskutujemy. Jakie wsparcie ? Minister po podpisie ustawy o Elektromobilności i paliwach alternatywnych natychmiast wycofał ustawę z notyfikacji w KE, aby czasem nie "uronić" ani złotówki z akcyzy i aby nie dopuścić do rozliczania VATu od samochodów el i H2. Oczywiści po cichu aby suweren się nie dowiedział, że jest robiony w jajo. A wy chcecie żeby z budżetu jakieś pieniądze trafiły do prywatnej firmy jako wsparcie ? Żarty sobie robicie czy TVP oglądacie - tam wszystko jest piękne i różowe
  • ~MateuszDZ
    (2018-09-04 21:18)
    Nie wiem czy popyt będzie na auto z Polski. Jakoś tak nie bardzo to widzę nie jesteśmy jakimiś cennym krajem który by się wiązał z jakąs dobrą marką. poza tym jak dla mnie to bardziej się hybrydę opłaca miec a nie elektryka. Braciak ma chr-kę i mówi że łatwo się było przyzwyczaić do auta komfort jazdy, kosztował na początku trochę grosza, jak to nowość, ale za wygodę się płaci
  • ~wstydcie się.!!!
    (2018-09-04 14:49)
    Der Dziennik kasuje komentarze.!!!!!
  • ~Motorski Dawid
    (2018-09-04 11:50)
    Głupoli rządzących polską, gorliwie wspierają głupole dziennikarscy.Piszący nie ma wiedzy na temat motoryzacji,a szczególnie samochodów o napędzie elektrycznym.Pismak nie rozumie co znaczy produkcja samochodów,od ich składania. Morawiecki w jego innowacyjności ,też nierozumie podstawowych pojęc,takich jak ,proces produkcyjny ,konstrukcja,technologia,nowoczesność,ekologia,dostępnóść.bezpieczeństwo.PRL też produkował syrenki,ale to nie był samochód tylko toczydło,polacy też nimi jeździli z braku dostępu do prawdziwych samochodów.
  • ~Kalafior
    (2018-09-03 22:04)
    Bez wątpienia to jest droga, którą trzeba iść, szczególnie elektryczne autobusy mają sporo atutów. Przyczyniają się do poprawy jakości powietrza w naszych miastach, są też łakomym kąskiem na rynku eksportowym. Polskie elektryki na bateriach wspomnianego Impactu już po Europie jeżdżą i zbierają pochlebne opinie.
  • ~Kick
    (2018-09-03 13:23)
    Pomysł nie nowy i z dużymi szansami na urzeczywistnienie. Krytycy tu piszący prawdopodobnie nie potrafią rowera naprawić a co dopiero myśleć o produkcji samochodów.
  • ~Wkrentarka
    (2018-09-03 05:44)
    Skoncentrował bym się na skonstrłowaniu samochodu z szybko i łatwo wymiennym akumulatorem. Wymiana akumulatora wielkości silnika spalinowego przy pomocy jakiegoś podnosnika trwała by napewno krócej niż pół godziny ładowania a problem baterii przestaje interesować użytkownika. . Płacił by tylko za zawartość akumulatora..
  • ~Hajaja
    (2018-09-02 23:49)
    Władza się wykarmi ... Skończą się dotacje to przesuną widełki i zgolą ludzi lepiej
  • ~ha,ha
    (2018-09-02 19:16)
    Der Dziennik się martwi.?.......naszymi samochodami.
  • ~Strateg dobrej zmiany
    (2018-09-02 18:58)
    A może nie na baterię, ale na kabel.

Może zainteresować Cię też: