Na początek poważna maszyna wagi ciężkiej, czyli oszlifowane od nowa pajero (kosztuje od ok. 196 tys. zł). Inżynierowie Mitsubishi porządnie pomajstrowali w turbodieslu - zmiany objęły głowicę, tłoki, korbowody, zawory, turbosprężarkę, pompę oleju, układ wtrysku paliwa oraz komputer sterujący pracą silnika.
Efekt? Wzmocnione o 30 KM pajero to 200 KM i 441 Nm (wcześniej było 160 KM/381 Nm w przypadku aut ze skrzynią manualną i 170 KM/373 Nm z "automatem"). Moc i moment na cztery koła przeniesie nowy, sprawniejszy 5-biegowy automat.
Samochód powinien być nie tylko silniejszy i szybszy, ale też zużyje o 10 procent mniej paliwa. Kierowca szybko odczuje bardziej kulturalną pracę. Poza tym kabina jest lepiej wygłuszona (grubsza szyba, dodatkowe materiały tłumiące) i wyposażona.
Bezdyskusyjna zaleta odświeżonego, 200-konnego pajero to zwiększona masa przyczepy holowanej do 3,5 tony. Auto potrafi targać więcej - jest lepsze o 700 kg niż toyota land cruiser. Uciągnie też o 500 kg więcej niż nissan pathfinder.
Starsze, 170-konne pajero 3.2 DID z automatem kosztuje od 143 tys. zł (rabat 15 tys. zł).
>>>Ręce do góry! Nowy colt i nie tylko…
Teraz spuszczamy z tonu. W sprzedaży jest już nowy colt z twarzą à la lancer. Oferta dla aut z silnikiem 1.1 i 1.3:
Opcja 1 - rabat 2 tys. zł - po upuście model 3d z silnikiem 1.1 to ok. 36 tys. zł, odmiana 1.3 - od ok. 38 tys. zł. Za piąte drzwi trzeba dopłacić 3800 zł.
Opcja 2 - rabat 400 zł plus pakiet ubezpieczeniowy Hestia gratis
Opcja 3 - rabat 800 zł plus+ nawigacja TomTom Go 920 (dysk twardy 4GB)
Opcja 4 - kredyt 50/50 (24 miesiące)
Opcja 5 - rabat 1100 zł plus opony zimowe gratis
Colt Cabriolet 1.5 Invite - można liczyć 8 tys. zł zniżki - cena od niemal 65,5 tys. zł
Przyszłość - w kwietniu pojawi się Colt Clear Tec - mieszczuch z "zielonym" napędem. Pod karoserią ukryto układ "Automatic Stop & Go" (AS&G) i system odzyskiwania energii z hamowania. Wszystko po to, by zmniejszyć emisję dwutlenku węgla o ponad 10 proc.
Lancer sedan
Opcja 1 - rabat 3 tys. zł (cena od 52 190 zł za model 1.5/109 KM)
Opcja 2 - kredyt 50/50 na 24 miesiące
Opcja 3 - kredyt 50/50, czyli połowa kwoty przy zakupie a kolejne 50 proc. za rok bez odsetek.
>>>Koniec zabawy! Mitsubishi atakuje!
Lancer sportback
Opcja 1 - rabat 5 tys. zł (cena od ponad 55 tys. zł za model 1.8/143 KM)
Opcja 2 - kredyt 50/50 (na 24 miesiące) plus 2 tys. zł zniżki
Opcja 3 - kredyt 50/50 plus zniżka 2 tys. zł - połowa kwoty przy zakupie a kolejne 50 proc. za rok bez odsetek.
>>>(R)evolucja na torze…
Wybierając lancera evolution GSR, GSR GT 350 lub MR można dostać 10 tys. zł rabatu. Ceny odpowiednio od 149 tys. zł, 170 tys. zł z ekstremalne 350 KM i 180 tys. zł za niemal 300-konne auto z dwusprzęgłową skrzynią biegów TC-SST.
Przyszłość - w czerwcu zadebiutuje Lancer Ralliart - maszyna z mocą 240 KM napędzana na cztery koła. Razem z nim pojawi się lancer z benzynowym silnikiem 1.8 i fabryczną instalacją gazową. Pod koniec 2009 roku dostaniemy lancera, którego rozpędzi całkowicie nowy turbodiesel spełniający normę Euro 5.
Outlander 2.0 DID (w wersji Intense Puls oraz Instyle)
Opcja 1 - zniżka 15 tys. zł (cena od ok. 106 tys. zł)
Opcja 2 - pakiet ubezpieczeniowy Ergo Hestia gratis i rabat 10,6 tys. zł
Opcja 3 - kredyt Santander Bank 3x33 proc. plus 5 tys. zł rabatu.
Opcja 4 - kredyt Santander Bank 50/50 (na 24 miesiące) plus 9 tys. zł upustu.
Outlander 2.0 DID (Invite i Intense), 2.2 DID i 2.4 MIVEC (Intense Plus i Instyle):
Opcja 1 - zniżka10 tys. zł (cena od ok. 90 tys. zł za 2.0 DID, od 140 tys. zł za 2.2 DID oraz od 180 tys. zł).
Opcja 2 - pakiet ubezpieczeniowy Ergo Hestia gratis oraz rabat 5600 zł.
Opcja 3 - kredyt Santander Bank 3x33 proc.
Opcja 4 - kredyt Santander Bank 50/50 (pożyczka udzielana jest na 24 miesiące) plus 4 tys. zł rabatu od ceny samochodu.
Przepastny van grandis z turbodieslem 2.0/136 KM staniał o 15 tys. zł - cena ok. 113 tys. zł.
Pikap L200 Invite Double Cab (podwójna kabina pasażerska):
Opcja 1 - 8 tys. zł zniżki - cena od 86 tys. zł.
Opcja 2 - zniżka 3 tys. zł oraz zabudowa paki gratis
Na pozostałe wersje Mitsubishi L200 z podwójną kabiną obowiązuje:
Opcja 1 - 13 tys. zł zniżki - cena od 88,5 tys. zł
Opcja 2 - rabat 8 tys. plus zabudowa paki gratis
Odmiana L200 z silniejszym motorem wysokoprężnym (167 KM) - kosztuje po upuście 8 tys. zł od ok. 90 tys. zł w wersji Invite Sport. Reszta wersji tego auta staniała o 13 tys. zł - bogatszy Intense Sport kosztuje od ok. 92 tys. zł.
Mało tego bowiem już w kwietniu przyjedzie L200 High Power z nowym, najmocniejszym w klasie, turbodieslem o mocy 178 KM.